Tallinnas saab kütuse odavamalt kui Tartus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kütuse hinnad pühapäeval Statoili tanklas Tallinnas Tammsaare teel (vasakul) ja Tartus Turu tänavas.
Kütuse hinnad pühapäeval Statoili tanklas Tallinnas Tammsaare teel (vasakul) ja Tartus Turu tänavas. Foto: Jüri Saar / Kristjan Teedemaa (montaaž)

Mootorikütuste hinnad on pealinna tanklates kuni kuus senti odavamad kui sama keti tanklates Tartus, hinnaerinevus on Tartu kahjuks ka võrdluses muude Eesti piirkondadega.

Nii näiteks oli bensiini 95 liitri hind pühapäeval Mustamäe ja Õismäe piirkonnas Statoilis 1.275 ning Olerexis, Alexelas ja Nestes 1.259 eurot. Tartus samal ajal Statoilis 1.335 ja teistes mainitud tanklates 1.319 eurot.

Samasugune postihindade erinevus, kuus senti liitri kohta kehtis ka teiste bensiinide ja diislikütuse puhul. Postihindadest arvutatakse maha püsi­kliendi- ja lepingulised soodustused.

Selline pole hinnaerinevus olnud vaid viimasel nädalavahetusel, vaid nädalast nädalasse.

Tallinnas erineb sama keti tanklates hind piirkonniti. Kõrgem, Tartu omaga võrdne oli see näiteks Ülemistel Tartu maantee läheduses ja sadama juures. Mõnes kohas Tallinnas on bensiiniliiter viis või neli senti odavam.

Eilne võrdlus Viljandi hindadega näitab, et ka siin on suuremate kettide tanklates kütuse liitri hind Tartuga võrreldes kuni kolm senti odavam. Võrus on vahe sent või pool.
Rebimine klientide pärast

Statoili pressiesindaja Jaanus Pauts selgitas, et üldised jaemüügihinnad vastavad sisseostuhindadele. Kuid kampaaniate tõttu või tihedast turukonkurentsist johtuvalt võivad mõnes piirkonnas — mikroturul — hinnad olla üldisest odavamad.

«Tallinnas ja Viljandis on hinnad tihedamini soodsamad seepärast, et klientide pärast käib tihe rebimine. Kui Statoil alandab hinda, reageerivad ka konkurendid,» lausus Pauts. Ta lisas, et enamasti algatab sellise hinnalangetuse mõni väiksem või uue jaama avanud firma, kes üritab kliente enda juures käima harjutada.

«Viljandis on väiksemaid tanklaid, millest kord üks, kord teine hinda langetab, kuigi üldiselt arvatakse, et hinda dikteerivad suured,» rääkis Pauts.

Esmaspäeva lõuna ajal olid 52-st Statoili teenindus- ja automaatjaamast 19-s hinnad üldisest tasemest madalamad. Kõige rohkem oli neid Tallinnas Mustamäel, kuid ka mõnes Õismäe ja Lasnamäe teenindusjaamas.

Pauts ütles, et Tartuski on olnud üldisest tasemest madalamat hinda, viimati 9.—15. jaanuarini — siis kehtisid Extra kaardi omanikele kuldtaseme allahindlused ehk kõik kütused olid 2,3 senti soodsamad.

Kriitiline piir

Olerexi turundusjuht Antti Moppel kommenteeris, et tõepoolest on kütus selle keti tanklates mõnes Tallinna piirkonnas, aga ka näiteks Ida-Virumaal odavam.

Moppel nimetas hinnaerinevuse põhjuseks tihedat piirkondlikku konkurentsi.

«Esimeses kvartalis kallinesid autokütused, eriti mootoribensiin, märgatavalt,» rääkis Moppel. «Kvartali lõpuks oli tunda, et hinnad on saavutanud kriitilise piiri ja paljud
autoomanikud on hakanud kütuse ostmist piirama. Jaemüüjad reageerisid ostumahtude vähenemisele aktiivsete müügikampaaniate ja piirkondliku hinnalangetamisega.»

Ta märkis, et riigi keskmisest odavam on kütus sel kevadel olnud ka Kesk-Eestis, piirkonniti Lääne-Eestis ja mitmel pool mujal. «Nagu meediast näha, jätkab enamik jaemüüjaid ka reklaamikampaaniaid.»

Moppel andis vihje, et Tartu kandis on odavamat kütust võimalik leida linnast Narva poole välja sõites.

Märksõnad

Tagasi üles