Esimese elektriauto omanik jagab kiitust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elektriauto kerevärviks valis Aili Kangro punase. Salongi sisu on hele, tumedat tooni sisu Nissan praegu Leafile ei paku.
Elektriauto kerevärviks valis Aili Kangro punase. Salongi sisu on hele, tumedat tooni sisu Nissan praegu Leafile ei paku. Foto: Elmo Riig / Sakala

Täispikkuses artikkel ilmus 24. mai «Sakalas»

«On ju hea auto!» pigem nendib kui küsib Viljandimaa esimese ja seni ainukese elektriauto omanik Aili Kangro, olles oma uut sõidukit ajakirjanikule sõita andnud.

Einoh, tõesti on mõnus sõita, kinnitab leheneeger Nissan Leafilt saadud muljet. Kui põgusa tutvustiiru järel midagi ette heita, siis ehk vaid seda, et rooli ei saa pikisuunas reguleerida ja tagaistmel kopsab pikemakasvulisel pea vastu lage.

Aili Kangrolt ei õnnestu ühtki negatiivset hinnangut välja peilida. Kõik on tema kinnitusel hea või väga hea, ka disain, kuigi luukpärad pole teda üldiselt peibutanud. Küll võiks elektriauto suuta tema sõnul sõita pikemalt, kui praegune tehnoloogia võimaldab.

Häid kogemusi jagab Kangro seni läbitud 1200 kilomeetri põhjal — auto võtmed anti talle kätte kaks nädalat tagasi, 11. mail. Muide, kui Viljandimaal on ta seni ainuke riikliku toetusega saadud elektriauto omanik, siis Nissan Leafi mudeli sai ta Eestis kolmandana.

«Mina olen eluaeg olnud BMW fänn, aga Nissan Leaf on sõiduomadustelt klassikalise BMW sarnane,» võrdleb Kangro. «Juhitavus on väga hea ja sõita on mugav. Nõnda kinnitavad kõik, kes on autot proovida saanud.»

Kangro kiidab, et Leafil on hea varustus: kliimaseade, soojendusega esi- ja tagaistmed ning rool, navigaator, tagurduskaamera, Bluetooth-raadioside telefoni käed-vabad kasutamiseks, võtmevaba käivitus ja muudki, näiteks katusespoilerisse on ehitatud väike päikesepatarei täiendava voolu saamiseks.

Kangro ütleb, et idee elektriauto soetada käis välja tema abikaasa, kes on alati uutest asjadest huvitunud. Otsustamist mõjutasid aina kerkivad kütusehinnad ja riikliku sihtasutuse KredEx pakkumine suur osa auto hinnast kinni maksta.

«Elektriauto on meie tulevik, olgem siis innovaatilised,» lausub Kangro. «Pealegi on minu igapäevased vajadused sellised, et ühe pika laadimise järel saan oma sõidud tehtud.»

Miks aga just Nissan Leaf, mitte näiteks esimesena meie turule jõudnud mulja disainiga konkurent? «Nissan Leaf näeb normaalse auto moodi välja,» hindab Kangro. «Samuti sõidab see kaugemale ning jõudu on rohkem.»

Tehas lubab, et täis laetud akudega suudab Nissan Leaf ideaaltingimustes läbida kuni 175 kilomeetrit, kuid ideaalid on sageli kättesaamatud. Abja-Paluoja lähedal elav Kangro ütleb, et on ühe laadimisega sõitnud 140 kilomeetrit ning  akudel jäi veel särtsu ülegi.

«Väga palju sõltub muidugi sõidustiilist,» märgib ta. «Ökotades on võimalik kauem sõita ja mootoriga pidurdades või kallakust laskudes akusid lisaks laadida. Kiire ja jõulise sõiduga tühjenevad akud rutem.»

Tavalises vooluvõrgus vajab Nissan Leaf akude täielikuks laadimiseks 12 tundi. Nii paneb Kangro õhtul auto garaažis laadima ja hommikul sõitma minnes on akud täis.

Märksõnad

Tagasi üles