Muret teeb internetist ostmine

Sakala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Aprillis tekitasid tarbijakaitseameti poole pöördunud inimestele kõige rohkem probleeme internetist ostmine (169 korda), jalatsid (159) ja turismiteenustega seonduv (109).

Turismiteenustel on tarbijate pöördumise poolest tihedalt kannul arvutid ja arvutitarvikud: nende asjus võeti tarbijakaitseametiga aprillis ühendust 102 korda. Pöördumiste  üldarv on võrreldes märtsiga, mil jätkus ameti teavituskampaania, pisut vähenenud: märtsis helistas, kirjutas või esitas kaebuse 4211, aprillis 3570 inimest.

Järelevalve poole pealt tõi aprill ameti fookusesse taas Sergey Mavrodi püramiidskeemi reklaamid, mida on avaldatud ajalehtedes, riputatud kortermajade trepikodadesse ning märgatud autodel.

Amet soovitab tarbijatel neid üleskutseid eirata, sest püramiidskeemis osalemise korral maksab tarbija selleks, et saada tasu teiste tarbijate süsteemi kaasamisest, mitte kaupade ja teenuste müügist või tarbimisest. See on seaduse järgi eksitav ja keelatud kauplemisvõte.

Ühtlasi tuletab tarbijakaitseamet meediaväljaannetele ja -kanalitele meelde, et niisuguste reklaamide avaldamise eest on ette nähtud karistus. Kui kellelegi jääb Mavrodi püramiidskeemi reklaam silma, võiks sellest teada anda kas e-posti aadressil info@tarbijakaitseamet.ee või ameti Fa­ce­booki lehe kaudu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles