«Kamm», «Koos» või «Tahvel»?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sakala
Copy
Hansapäevade ajal peetaval suurel laadal on iga kaupmees seni püsti pannud sellise müügileti, mis tal endal olemas. Edaspidi peaks linn saama ühtsed kioskid ning pilt muutuks seeläbi kaunimaks.
Hansapäevade ajal peetaval suurel laadal on iga kaupmees seni püsti pannud sellise müügileti, mis tal endal olemas. Edaspidi peaks linn saama ühtsed kioskid ning pilt muutuks seeläbi kaunimaks. Foto: Elmo Riig / Sakala

Viljandisse kõige paremini sobivate müügikioskite arhitektuurivõistlusele saabus tähtajaks 11 tööd. Ehkki žürii on võitja välja valinud, ei tooda seda avalikkuse ette enne 30. maid, mil konkurss pidulikult lõpetatakse.

Neljapäeval teatas Viljandi peaarhitekt Margus Maiste, et žürii otsustas välja anda nii esimese, teise kui kolmanda preemia. Auhinnatud tööde kohta ütles ta vaid, et parimate sekka on tähestikulises järjekorras valitud müügikioskid, mis esitati märgusõnadega «Kamm», «Koos» ja «Tahvel».

Tulemused ja võitjate nimed avalikustatakse Viljandi linnavalitsuse Laidoneri plats 5 asuva hoone esimese korruse saalis kolmapäeval, 30. mail kell 15.

Viljandi linnavalitsus kuulutas välja konkursi, leidmaks linna müügikioskitele parim arhitektuurilahendus. Nagu selgitas Maiste, on linnavalitsus tõdenud, et linnal oleks tarvis oma müügikioskeid, mida saaks vabaõhuüritustel kauplejatele pakkuda.

«Seni on igaüks tulnud laadale oma telgiga ja üldpilt näib kaootiline,» selgitas ta. «Tahame seda korrastada ning teha nii, et Viljandi saaks omanäolised ning ilusad müügikioskid.»

Sobiva näidise põhjal telliks linn müügikioskeid nii palju, et neid alati võtta oleks. Seejuures on raad mõelnud ka 2015. aasta hansapäevade peale.

Et kioskeid oleks hea vedada ja ruumisäästlikult laos hoida, on linn seadnud arhitektuurilahendusele tingimusi. Kiosk peaks parandama linna miljööväärtust ning see on soovitav kavandada lahtikäivate seinte, katuse ja põrandaga.

Kioski pindala peab olema ligikaudu 2 x 3 meetrit. Seda peab olema võimalik kasutada müügileti või varjualusena. Samuti tuleb ette näha kioski moodulite liitmise võimalust: nii saab soovi korral püsti panna ühe pika müügikoha.

Eelistatud on puitmaterjalist kiosk, sellele võiks olla võimalik lisada kätepesu võimalus ja valgustus.

Esikoha võitnu saab 1000 eurot, teine koht annab 500 ja kolmas 300 eurot. Ergutuspreemia on 200 eurot.
 

Tagasi üles