Bussifirma juht: eesmärk on tagada tõrgeteta töö

Marko Suurmägi
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ATKO Grupi juhatuse esimehe Margo Tomingase sõnul tuleb masinate puhul ootamatuid rikkeid ikka vahel ette.
ATKO Grupi juhatuse esimehe Margo Tomingase sõnul tuleb masinate puhul ootamatuid rikkeid ikka vahel ette. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

ATKO Grupi juhatuse esimehe Margo Tomingase sõnul on firma üritanud küll bussiparki uuendada, kuid sõidukitel tuleb ette ootamatuid tõrkeid, mille vastu ei saa.

Firma juht lubas, et suvel võetakse kasutusele uus liinide jälgimise online-süsteem, mis peaks andma võimaluse tõrkeid vähendada.

Viljandi maavalitsus on teinud ATKO Gruppi kuuluvale MTG-le kaks ettekirjutust liinitõrgete kohta ning firma kohaliku juhi Tõnu Naari sõnul on probleemid tingitud busside kehvast tehnilisest seisust. Miks on bussid kehvas seisus ja tuleb neid just linnaliinidel üsna tihti rikete tõttu vahetada?

Viljandi maakonnas ja linnas kasutatavate busside keskmine vanus on viis aastat. Lisaks on enamik busse linnaliinidel madala sissepääsuga ja neis on võimalik kasutada ratastoolidele vajalikke invavahendeid.

Kogu aeg tegeldakse bussipargi uuendamisega. Tehnika puhul tuleb ikka ette ootamatuid rikkeid. Tahame viia need miinimumini.

Teenindame ka liine, mis kulgevad remonditavatel teedel, ja need põhjustavad bussidele samuti tehnilisi probleeme.

Kas tunnistate, et busside rikkeid ja sellest tulenevaid liinitõrkeid on sel aastal olnud palju, või peate seda liinikilomeetreid arvestades normaalseks?

Linnaliinidel on sel aastal 121 päeva ja 17 925 väljumise kohta olnud 16 busside asendamist. Kindlasti on eesmärk asendusteta töö, kuid kahjuks tuleb tehnika puhul ette ootamatusi, samuti on selles arvestuses liiklusõnnetustega seotud vahetused ja bussijuhtide tervislikust seisukorrast tingitud asendused.

Teenuse kvaliteedi parandamiseks pannakse sel suvel linnaliinidele uued kassasüsteemid, millele lisaks tuleb liinide online-jälgimine GPRS-süsteemidega. Uute süsteemide kasutuselevõtuga tahame viia liinide teenindamise tõrgete protsendi 0,02-lt 0-ni.

Viimane teade MTG bussiga juhtunud segadusest jõudis «Sakalani» politsei vahendusel. Nimelt avastati laupäeval haigla juures buss, mis kandis valesid registreerimisnumbreid. Kas teie saate selgitada, miks buss, mis ei olnud ülevaatust läbinud, valede numbrimärkidega liinile saadeti?

Nimetatud intsidendi põhjuste osas viime läbi juurdlust. Pärast juurdlust muudame kindlasti süsteemi efektiivsemaks ja turvalisemaks, et välistada analoogsed juhtumid tulevikus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles