/nginx/o/2025/05/28/16875834t1h3a3e.jpg)
Abi ja tuge vajavate õpilaste teema on niivõrd mitmekülgne, niivõrd paljude erinevate tahkudega ja niivõrd keeruline, et ühiskonnas ja haridussüsteemis pole ühtset arusaama, kuidas seda lahendada. Võimalik, et lahendusi ei olegi, sest kui leiduks mõni, mis oleks vähegi taskukohane, arvestaks kõigi asjaosaliste vajadustega, oleks reaalselt elluviidav ning millest oleks abi, siis … Siis me ei oleks ju praegu sellises olukorras, nagu me oleme.
Suur osa murest tundub olevat see, et ministeerium näeb olukorrale hoopis teistsuguseid lahendusi kui paljud pedagoogid. Ministeerium toetub enda kinnitusel teaduspõhisele käsitlusele. Õpetajad, kes on nii-öelda rindejoonel, leiavad aga, et see teaduspõhisus ei klapi alati päriseluga. Kaasav haridus võib kaasa tuua selle, et hariduse andmine klassiruumis muutub keeruliseks. Ühtegi head hooba ei ole ning õpetajal võib endalgi süda verd tilkuda, kui ta vaatab väikese inimese kannatusi, mida too ei oska kuidagi muud moodi väljendada kui destruktiivselt.