Skip to footer
Saada vihje

JUHTKIRI Ka head tehes ei maksa kiirustada

Sakala logo

Viljandi Kesklinna koolis matemaatikaeksami tulemuste liiga rutakast väljahõikamisest põhjustatud ebameeldiv olukord tekitab mitmesuguseid mõtteid. Need neli õpilast, kellele teatati esialgu positiivne hinne ja mõne päeva pärast, et nad peavad siiski korduseksamile minema, oleksid oma läbikukkumisest teada saanud nii või naa. Ainus kahju on nüüd see, et neid õpilasi väntsutati asja eest, teist taga emotsioonide Ameerika mägedel. 

Niigi stressis lõpetajatel lootuste üleskruvimine ja seejärel neile külma dušina kehvade uudiste teatamine on samas midagi enamat kui "ainult". Kõikides Eesti koolides on lõpetajad murelikud ja närvis, aga haridus- ja noorteameti kinnitusel valis üksnes Kesklinna kool sellise meetodi, et pakkus pooltoorest tainast piruka pähe.

Mustvalgel kirjapanduna tunduvad eksamikomisjoni otsused tõesti kummalised. Küsimusi on peaaegu sama palju kui ühes korralikus eksamitöös. Miks ei istunud komisjoni liikmed kohe laua taha, et alustuseks ühiselt hindamisjuhend üle vaadata, nagu lõpuks siiski tehti? Elukogemus peaks ju ütlema, et esialgsed tulemused ei pruugi õiged olla ning asi vajab ülevaatamist ja arutamist. Ja kuidas hindamisjuhendi põhjalik lahtiseletamine hakkas hindeid üleüldse allapoole tooma? Kuidas on võimalik, et juba õigeks hinnatud lahenduskäik osutub valeks?

Kommentaarid
Tagasi üles