/nginx/o/2025/05/22/16862913t1h40a0.jpg)
Sakala toimetuse majas esimesel korrusel olev klienditeenindus, kus on saanud teha lehetellimusi ja anda kuulutusi, suletakse 1. juunist. Edaspidi saab neid teenuseid kasutada telefoni teel ja internetis ning lehetellimusi on võimalik vormistada ka Omniva postkontorites.
"Eks meie klienditeeninduse sulgemine peegelda seda, kuidas maailm on muutunud. Väga suur osa meie kliente toimetab veebis. Ka nendest, kes eelistavad lugeda paberlehte, on lõviosa tellinud selle püsikorraldusega, Sakala veebilehe kaudu või muul moel veebikanaleid pidi," lausus Sakala peatoimetaja Hans Väre.
Postimees Grupi tellimuste äri juht Enel Riisenberg rääkis, et viimaste aastatega on klienditeeninduste külastatavus olnud langustrendis, see on seotud paberlehe tellijate vähenemisega ning samuti kasutatakse tellimiseks ja kuulutamiseks teisi võimalusi. Ühtlasi tuleb tellimuste äri jätkusuutlikuks toimimiseks leida võimalusi kulusid vähendada. Nii otsustatigi protsesside ja töökorralduse efektiivistamiseks ning kulude vähendamiseks alates juunist Postimees Grupi Viljandi, Pärnu, Rakvere ja Paide klienditeenindus sulgeda, mis tähendab ühtlasi nelja inimese koondamist.
Klienditeenindus jääb tegutsema Tartus ja Valgas ning sealsed teenindajad hakkavad Riisenbergi sõnul abistama kõiki Eesti inimesi, võttes vastu kuulutusi e-kirja ja telefoni teel. Väljaannete tellimusi võetakse edaspidi vastu samuti e-kirja ja telefoni teel, aga võimalik on ka tellida või arvet tasuda Omniva postkontorites.
"Mõistame, et tellijaid, kes on harjunud klienditeeninduses kohapeal käima, võib see muudatus muretsema panna, kuid selleks ei ole põhjust, sest kõiki meie väljaandeid saab tellida ka Omniva postkontorites ja postipunktides," märkis tellimuste äri juht ja lisas, et postkontoris ajalehetellimuse vormistamine on tasuta. Kuulutust lehte panna Omniva kaudu ei saa, aga kui muud kanalid ei ole sobivad, võetakse neid vastu ka telefoni teel.
"Uue võimalusena on Omniva postkontorites võimalik tasuda meie saadetud tellimuste ja kuulutuste arveid. Tegemist on Omniva pakutava makseteenusega, millega kaasneb teenustasu," märkis Riisenberg. See tähendab, et klient saab telefoni teel kuulutuse lehte panna ja tasumiseks on võimalik teha ülekanne, aga kui ta seda teha ei saa või ei oska, on võimalik maksta Omniva postkontoris. Selle eest tuleb Omnivale maksta teenustasu 5,50 eurot nagu teistegi sarnaste teenuste eest.
Hans Väre ütles, et Sakala ei sulge klienditeenindust kerge südamega, aga midagi pole teha, sest mingist piirist alates on selge, et nõudlus selle järele on jätkamiseks liiga väike. "Osale inimestest, kes on harjunud meie äärmiselt professionaalselt klienditeenindajalt abi saama, võib muudatus olla esmalt hirmutav, kuid kui veebiteekond juba üks kord läbi käidud, on see tegelikult vägagi mugav," rääkis ta.
Ka Väre märkis, et nendel lugejatel ja kuulutusetellijatel, kes tõepoolest kuidagi internetti kasutada ei saa ning kel pole ka sugulasi või sõpru, kes selle juures appi tuleksid, on võimalik kõiki neid teenuseid veebivabalt edasi kasutada. "Lehte saab ilma lisatasuta tellida postkontoritest ja postipunkidest," lausus ta.
KLIENDITEENINDUS ALATES JUUNIST
Alates juunist, pärast Sakala klienditeeninduse sulgemist jäävad klientide teenindamiseks järgmised kanalid.
Tellimiseks
Veebis tellimine.postimees.ee/sakala
Telefonil 666 2525
E-kirja teel levi@postimees.ee
Omniva postkontorites ja postipunktides
Kuulutamiseks
Veebis kuulutus.postimees.ee
Telefonil 666 2206
E-kirja teel kuulutused@postimeesgrupp.ee
Abi ja info
Telefonil 666 2525
E-kirja teel levi@postimees.ee
Allikas: Postimees Grupp