Saada vihje

NÄDALA KURJATEGIJAD Kelmid, kelmid ja kelmid

Häirekeskuse number 112.
Häirekeskuse number 112. Foto: Tairo Lutter

Teisipäevases lehes ilmunud intervjuus kõneles Viljandimaa veebipolitseinik Elerin Tetsmann kelmustest. Teema on mahukas ning isegi kahele leheküljele mahtus üksnes kõige põhilisem: ohvriks võib langeda igaüks, me ise anname petturitele ligipääsu oma kontodele ning enam ei saa rääkida kelmuste lainetest, vaid lausa tulvast.

​Seejuures mõtlevad kelmid kogu aeg uusi skeeme välja, otsivad sahtlipõhjast üles äraunustatud vanu ning palkavad üha uusi inimesi endale appi. Ja nad ei pruugi isegi kohe raha tahta. Nad on välja nuputanud, et kui rääkida hoopis soovist raha anda, võib see häirekellad meie peas teha sama vaikseks kui ohusireenid meie katustel. Juba päris mitu tuttavat on jaganud lugu sellest, kuidas tervisekassa tahab neile raha anda ning telefonitoru otsas uuritakse, kas nad soovivad seda raha kasutada hambaravihüvitiseks või ravimite ostmiseks. Kui nüüd saaks need PIN-koodid, et tuvastada ...

​Võimatu on olla liiga ettevaatlik. Mitte ükski ametiasutus ei taha teile raha anda ega teid telefoni teel tuvastada. Mitte ükski amet ega asutus ei küsi teilt telefoni teel raha. Esimene samm: telefon kinni. Teine samm: nõupidamine sõbra või pereliikmega. Kolmas samm, kui kuskil siiski kripeldab: võtke ühendust veebipolitseinikuga või helistage ameti või asutuse ametlikul telefoninumbril tagasi.

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles