/nginx/o/2025/04/04/16754820t1h9cc8.jpg)
Viljandimaal on inimesed liiklustalgute kaardirakendusele tänavu märkinud oluliselt rohkem ohtlikke kohti kui mullu. Viljandis toodi välja näiteks Tartu tänavat ja asulavälistest teedest nähti ohte Imavere–Karksi-Nuia maanteel.
Tuleval nädalal alguse saavate liiklustalgute kaardile märgiti tänavu üle Eest 4133 teadet. Viljandimaal oli 148 kihutajate tähelepanekut, mida on mullusest 85-st 63 võrra enam. Nagu ütles Viljandi politseijaoskonna patrullitalituse juht Maido Kolk, jagus tähelepanekuid asulatesse ja maanteedele ning eeskätt tehti märkeid alade kohta, kus kiirusepiirang on 30, 50 või 70 kilomeetrit tunnis.
Viljandis toodi Kolgi sõnul välja näiteks Tartu tänav, mis on ka mõistetav, sest seal elab palju inimesi ning liiklus on tihe. Asulavälistest kohtadest kanti kaardile Imavere–Karksi-Nuia maantee ning väiksematest asulatest toodi välja kihutamine Karksi-Nuias ja Vana-Võidus.
"Suurenenud märgete arv kaardil näitab selgelt inimeste vastumeelsust kihutamisele," ütles Kolk ja jätkas, et lisaks sellele, et anti teada kiirustamisest, tehti eraldi märkeid sellegi kohta, et autojuhid kipuvad liialt kiiresti sõitma koolide ja lasteaedade ümbruses ning neis piirkondades, kus lapsed teeservas rattaga või jalgsi liiguvad.
Ta rääkis, et politseinikud üritavad liiklustalgute ajal läbi käia võimalikult palju kogukonna ülestähendatud paiku. Esmajoones on kavas kontrollida koolide ja lasteaedade ümbrust ning neid tänavaid ja kohti, mis enim märkimisi on saanud.
Uuel nädalal saavad politseinikud endale nimekirja piirkondadest ja kohtadest, kus kaardile märkeid on tehtud, ning neid kohti nad ka kontrollitakse. "Patrull saab kohad kaasa, kontrollib need üle," märkis Kolk ja lisas, et meeles tasub alati pidada, et piirkiirus on seatud põhjusega ning sellele vilistamine näitab selgelt autojuhtide hoiakut liiklusreeglite ja turvalise liiklemise suhtes.
"Kiiruseületamised on üks peamisi põhjusi, miks raskete tagajärgedega liiklusõnnetused juhtuvad ning inimesed neis raskelt viga saavad," toonitas Kolk ja ütles, et parem on jõuda sihtpunkti minut või paar hiljem tervena kui kiirustades ja kihutades haiglavoodisse. "Väiksem sõidukiirus annab liiklejatele võimaluse ohuolukordi vältida või neil juhtudel kiiremini reageerida. Samuti annab väiksem sõidukiirus vähem kaitstud liiklejale võimaluse liiklusõnnetuse tagajärjel ellu jääda."
Maido Kolk lisas, et järgmisel nädalal tasub pilk peal hoida ka liiklustalgute veebilehel, sest politseinikud sisestavad sinna kontrollitud paikade kohta tähelepanekuid.