Saada vihje

JUHTKIRI Rõõm vähestest teetöödest

Sakala logo
Sakala logo Foto: Sakala

Teede ehitamise, parandamise või hooldamise puhul ei mõtle me eriti sellele, kui palju see maksma läheb, kes ja kuidas maksab või mis selle kõige taga peidus on. Mööda ilusat siledat teed, millesarnane näiteks Mulgi vallas hiljuti valmis sai, on küll tore sõita, aga ehituse ajal kirume segadust ning kui ehitajatel on jultumust veel ajutised foorid üles panna ja peab ootama, siis uhkab peaaegu igast autost pahameelt.

Iseenesest oleme aga seisus, kus iga vähegi suurem teetöö peaks tekitama rõõmu, sest maanteedesse on vaja panna tunduvalt rohkem raha, kui riigil panna on. Seejuures ei pea teid ainult hooldama ja uueks ehitama, vaid ka nõuetele vastavaks muutma, näiteks vana hea kruusateede musta katte alla panemise teema.

Transpordiameti tellitud analüüsi kohaselt on remondi- ja arendusvõlg aastaks 2054 üle kahe miljardi euro ning iga-aastased kulud nõuaks transpordiameti tellitud analüüsi kohaselt vähemalt 203 miljonit eurot, vastasel juhul seisame silmitsi riigiteede kehvemaks muutumisega. Eelmisel aastal läks riigiteedesse aga 93 miljonit eurot ning eelarve kohaselt läheb tänavu 107 miljonit eurot.

Kommentaarid
Tagasi üles