Saada vihje

Abja-Paluoja rahvas kuulas suures saalis nende peal katsetatavat ravimise eripära

Copy
Pereõde Laura Koppas (vasakul), terviseameti esindaja Reelika Laht ja perearst Julia Järveküla selgitasid üsna detailselt, kuidas perearstiga ühendust võtta ja mille põhjal otsustatakse vastuvõtule kutsumise vajadus.
Pereõde Laura Koppas (vasakul), terviseameti esindaja Reelika Laht ja perearst Julia Järveküla selgitasid üsna detailselt, kuidas perearstiga ühendust võtta ja mille põhjal otsustatakse vastuvõtule kutsumise vajadus. Foto: Elmo Riig

Saalitäis Abja-Paluoja uue perearsti patsiente kogunes kolmapäeva õhtul kultuurimajja, et kuulda oma kõrvaga, kuidas on plaanis tervisekassa jaoks uudset arstisüsteemi nende peal järele proovida. Lihtsalt öeldes saavad nii mõnedki perearsti poole pöördujad sealt edaspidi abi telefoni teel.

Mõnelgi korral üsna häälekaks muutunud inimesed pakkusid välja nii-öelda koduseid lahendusi Eesti meditsiini teravaima mure, arstinappuse leevendamiseks. Just see mure on põhjus, miks Abja-Paluoja kaks juba aastaid ametliku perearstita olnud nimistut nüüd liideti ja ühe perearsti hallata anti. Suured nimistud pole Eestis küll haruldus, aga sel juhul peab praksises töötama rohkem kui üks arst. Abja-Paluoja uudses süsteemis on teine arst küll olemas ja töötab, aga teda ei ole enamasti kohapeal.

"Nüüd nad said kurjaks," lausus üks mees kõrvalistujatele, kui ühel hetkel olid saalist ühelt ja teiselt poolt kostma hakanud teravad repliigid Eesti meditsiinisüsteemi nõrkuste ja korralduse kohta. Kui aga rahva ette astus piirkonna vastne perearst, inimesed rahunesid ja kuulasid, mis tal öelda.

Tagasi üles