/nginx/o/2024/12/20/16556200t1hdf2d.jpg)
Viljandimaa ühistranspordikeskus kutsub Matapera küla ja Päri suvilarajooni elanikke osalema ühistranspordi uuringus, et selgitada välja tolle kandi inimeste liikumisvajadused ning hinnata uue bussiliini tarvilikkust.
Viljandimaa ühistranspordikeskus kutsub Matapera küla ja Päri suvilarajooni elanikke osalema ühistranspordi uuringus, et selgitada välja tolle kandi inimeste liikumisvajadused ning hinnata uue bussiliini tarvilikkust.
Ühistranspordikeskuse juhatuse liige Kaupo Kase ütles, et selles piirkonnas elab aina enam inimesi ning lapsed käivad Viljandis koolis, kuid paraku ei liigu seal busse, välja arvatud Päri asulas, kust sõidab läbi buss number 28.
«Matapera piirkonnas on näha päris palju eramuid, sealhulgas uusi maju, ja Päri suvilarajoon näeb välja nagu Viljandi linnaosa,» märkis ta. «2021. aastal tehtud mobiiltelefonide liikuvusuuringust on näha, et Mataperalt ja Pärilt liigub hommikuti päris palju inimesi Viljandisse. Just sel aastal hakkasime saama piirkonna elanikelt soove, et seal võiks sõita buss.»
Alanud uuringuga soovib ühistranspordikeskus välja selgitada kohalike elanike liikumisvajaduse ja olulised sihtkohad, hinnata uue bussiliini vajadust ja võimalikku marsruuti ning leida optimaalse sõidugraafiku, mis vastaks elanike vajadustele. Küsitluses saab osaleda Viljandimaa ühistranspordikeskuse veebilehe kaudu 19. jaanuarini. Kõik vastused on konfidentsiaalsed ja neid kasutatakse ainult ühistranspordi korraldamise analüüsimiseks.
«Sellist ühte konkreetset piirkonda käsitlevat uuringut Viljandimaa ühistranspordikeskus varem teinud ei ole. Meie jaoks on see täiesti uus kogemus,» tõdes Kase. «Oleme valmis elanike soove arvestama, iseasi, kas selleks alati raha on. Eks paljud asjad kipugi jääma just vähese raha taha.»
Samas märkis ta, et ainuüksi käesoleva aasta jooksul on ühistranspordikeskus andnud liinimuudatustest teada 13 korda ning mõni neist teadetest on sisaldanud rohkem kui kümmet sõiduplaani muudatust. Tema kinnitusel tehakse muudatusi peamiselt sõitjate soovide põhjal.
«Minu jaoks on olnud naljakad Eesti poliitikute, ministrite ütlemised, nagu bussid sõidaksid Eestis mitte kuhugi ja mitte kellegi jaoks. Sellist juttu saab rääkida inimene, kes ise ühistransporti ei kasuta. Üks mu sõber pidi kord bussiga sõitma ja imestas, et bussis oli olnud veel teisigi sõitjaid,» kõneles Kase.
Viljandi maakondlikel liinidel sõidab igal tööpäeval poolsada bussi ning liine on kokku 109. Ühe tööpäeva jooksul sõidavad bussid 10 000, laupäeval 5000 ja pühapäeval 4000 kilomeetrit.
Kase ütles, et 2019. aastal tuli Viljandimaal juurde 200 000 liinikilomeetrit ning seejärel on muutused olnud väikesed. Käesoleval aastal koguneb liinikilomeetreid 3 233 668, järgmisel aastal 3415 kilomeetri võrra vähem.
«On kohti, kus oleme liine vähendanud, asendanud igapäevased sõidud nõudeliinidega, samas mõnes kohas oleme sõite ka juurde pannud,» lisas ta.