Kelmid püüavad ohvreid pensionijutuga

Copy
Kelmide eesmärk on saada kätte ohvri pangakonto andmed ja koodid.
Kelmide eesmärk on saada kätte ohvri pangakonto andmed ja koodid. Foto: Sille Annuk

Viimastel nädalatel on sotsiaalkindlustusametile laekunud teateid petukõnedest, millega helistajad püüavad inimestelt välja petta isiklikke andmeid, sealhulgas PIN-koode.

Kõnes väidetakse, et on tekkinud probleem pensioni arvestamisega, ning palutakse inimesel ennast tuvastada Smart-ID või Mobiil-ID kaudu.

Sotsiaalkindlustusameti kliendisuhete osakonna juhataja Mare Sillaotsa sõnul on läbiv joon väidetav mure pensionistaaži arvutamisega. "Petturid esinevad sotsiaalkindlustusameti või pensioniameti töötajatena, paludes inimestel ilmuda asjaolude selgitamiseks meie ametisse ning kinnitada oma kohaletulek Smart-ID või Mobiil-ID kaudu," rääkis Sillaots ja lisas, et see on pettus.

Kui kellelegi helistatakse ja väidetakse, et kõne saajal on pensioniga seotud probleem, tuleb alati kontrollida, kes helistab ja mis eesmärgil. Küsimused, mida esitada, on lihtsad: "Kes te olete ja kust helistate? Miks te mulle helistate? Miks te eesti keeles ei räägi?" (Sakala)

Tagasi üles