Sakala tähistab koos kogu maailmaga üleilmset uudistepäeva

Copy
Ülemaailmse uudistepäeva kampaaniaga on liitunud ligi 600 väljaannet kogu maailmast, nende seas ka mitu Eesti uudiskanalit.
Ülemaailmse uudistepäeva kampaaniaga on liitunud ligi 600 väljaannet kogu maailmast, nende seas ka mitu Eesti uudiskanalit. Foto: Elmo Riig

Rohkem kui 600 ajakirjandusväljaannet enam kui 80 riigist tähistab laupäeval, 28. septembril ülemaailmset uudistepäeva (World News Day). Tänavuse kampaania keskmes on mure valeinfo üha suurema leviku pärast.

24.–28. septembrini kestva ühiskampaaniaga "Vali tõde!" tuletatakse meelde, et valeinfo lokkamise, ühiskonna polariseerumise ning sotsiaalmeedia ja tehisaru loodava ja levitatava infomüra ajastul on faktipõhine, toimetamisvastutust viljelev ja professionaalse eetika nõudeid järgiv ajakirjandus meile kõigile olulisem kui kunagi varem.

"Sageli võtame omakeelset ajakirjandust iseenesestmõistetavana ning oleme sellest rääkides ja selle rolli hinnates üleolevad, tähelepanematud ja hoolimatud. Ometi on professionaalne meedia üks mõjusamaid ja kahjuks sageli ka üks väheseid institutsioone, mis suudab luua infosegaduses korda ning nõuda võimulolijatelt vastutust oma sõnade ja tegude eest," ütles Eesti Meediaettevõtete Liidu tegevjuht Väino Koorberg. "Kui laseme oma ajakirjandusel hääbuda, siis kannatavad selle tagajärjel kõik kodanikud ja ka ühiskond tervikuna."

Ajakirjandusväljaannete peatoimetajaid ühendava maailmaorganisatsiooni World Editors Forum ja Kanada ajakirjandusfondi eestvõttel teoks saava ühiskampaania eesmärk on tuletada oma lugejatele, vaatajatele ja kuulajatele meelde professionaalse ajakirjanduse väärtust ning paluda neilt toetust oma lemmikmeediaväljaandele. "Demokraatia püsib elus üksnes tänu ajakirjandusele. Ja ometi on nad mõlemad hääbumisohus," edastab kampaania sõnumit mõjus video, lisades: sellest, kui kindel on piir tõe ja vale vahel, sõltub inimkonna tulevik.

Sakala peatoimetaja, World Editors Forumi katusorganisatsiooni WAN-IFRA nõukogu liikme Hans Väre sõnul pöörab Sakala reklaamide abil levitatava põhisõnumi kõrval sel nädalal ka sisukülgedel ajakirjanduse käekäigule tähelepanu.

Kampaaniaga ühinenud väljaanded kutsuvad oma lugejaid, poliitikuid ja ühiskonnategelasi toetama oma ajakirjandusväljaandeid ning astuma valeinfo leviku vastu. Eestis on sellega liitunud Eesti Meediaettevõtete Liit, Eesti Rahvusringhääling, Delfi Meedia, Duo Media, Postimees Grupp, TV3, Õhtuleht Kirjastus, Hiiu Leht, Põhjarannik ning Saarte Hääl.

Tagasi üles