JUHTKIRI Seitse korda mõõda ... (1)

Copy
Sakala logo
Sakala logo Foto: Sakala

Ohutussaar Viljandis Lossi ja Tartu tänava ristmikul on tegelikult hea mõte.

Lossimägede poolt tulnud ja sel ristmikul paremale vaatav jalakäija ei näe suurt midagi ning saab enda poole kihutavast autojuhist teadlikuks alles siis, kui too pidurite kriiksudes pidurdab. Lossi tänaval korrektselt stoppmärgi ja -joone ees peatuv autojuht ei näe nagunii midagi. Ettevaatlikult ja veidi seadusvastaselt teosammul ristmiku poole edasi nihkuv autojuht, kes nina üle rooli tuuleklaasi vastu surunud on, näeb mõnda meetrit kõverast tänavast. Tartu tänava mäest üles tulija hoiab gaasi enamasti üsna tugevasti põhjas, nii et kohtumine üleval ristmikul võib üsna ootamatu olla. Paljud autojuhid kipuvad ristmikule diagonaalselt lähenema, kui soovivad teha vasakpööret.

Nõnda on üks ohutussaar seal mõistlik: see annab lootuse elusalt ja tervena üle ristmiku jõuda. Ainult et praegune lahendus kahe ohutussaarega tundub veidi pentsik ning nagu laupäevases lehes jutuks oli, seisavad bussid Tartu tänavale keerates silmitsi tõigaga, et nad ei pruugi sealt liikluseeskirja rikkumata minema pääseda. Kui bussijuht lihtsalt ei mahu vasakpööret tegema, siis on halvasti. Kui peab kuidagi üle ohutussaare sõites edasi liikuma, siis ei ole hästi, aga see oleks üleelatav. Samas näitas Sakalal abis käinud bussijuht, et see pole sugugi lihtne ülesanne. Seni lubatud parempööret tehes peab bussijuht aga lootma, et vasakpoolses reas ei oota oma võimalust kaks-kolm sõiduautot, mis peaksid hakkama tandemis tagurdama, et bussile ruumi teha.

Tagasi üles