Talvet lisas, et kõnealusel ristmikul ei ole üldse tähelepanu pööratud jalakäijatele. «Kuidas nemad ohutult üle tänava saavad või kust nad peavad minema?» tähendas ta.
Linnapea selgitas
Viljandi linnapea Johan-Kristjan Konovalov rääkis juulis, et muudatused Tartu ja Lossi tänava ristmikul on kantud soovist vanalinnas liiklust rahustada. Lisaks ohutussaare rajamisele keelas linnavalitsus ära vasakpöörde Tartu tänavalt Lossi tänavale, kui saabuda Tartu poolt. Ohutussaar peaks seda pööret ka füüsiliselt takistama.
Nüüd kuulas linnapea ära ristmikul äsja ettevõetud bussikatsete tulemused ning tõdes, et ristmik on alles uus ja seega on liiklejate ettepanekud linnavalitsusele teretulnud.
«Samas on ristmik planeeritud oma ala spetsialistide poolt niimoodi, et suured masinad mahuksid samuti liiklema. Arvestatud on võimalusega, et väga suur sõiduk saab vajadusel osaliselt üle ohutussaare sõita. Teoreetiliselt peaksid kõik läbi mahtuma,» rääkis ta. «Pikas perspektiivis on plaanis Tartu ja Lossi tänava ristmik ümber ehitada, kuid säilitada võimalus ka raskeliiklusele. Väga suured sõidukid on seal siiski pigem erandid, vanalinnas ei saagi neile luua ideaalseid tingimusi.»
Tartu ja Lossi tänava hiljutisele uuendamisele oli eelnenud liiklustriangel lähedal Väike-Turu tänaval. Nagu kirjutas Sakala tänavu jaanuaris, piiras linnavalitsus Väike-Turu tänaval sõidukiiruse 20 kilomeetrini tunnis, et tänavaäärsete majade elanikud saaksid varahommikuti magada ega peaks ärkama kogu maja rappumise peale.
Väike-Turu tänava elanik Kaiko Tavaste kirjeldas talvel, et majad hakkavad sel tänaval vappuma isegi siis, kui auto sõidab mööda paarikümnekilomeetrise tunnikiirusega, ent uute autodega on seal sõidetud ka 50 kilomeetrit tunnis. Tema jutu järgi hakkas värin pihta 2014. aastast, mil tänav munakividega sillutati, aga sai hoogu tublisti juurde 2020. aastal, mil Tartu tänava kesklinna lõigul muudeti sõidusuunda ning Väike-Turu tänav muutus vanalinnast lahkuvatele või läbi sõitvatele autodele lausa magistraaliks.