Teadlaste ja ettevõtjate töörühm asub Tartu ülikooli juhtimisel arendama tehisarupõhiseid lahendusi, mis võimaldavad isejuhtivatel raskesõidukitel keerulistes oludes ohutult toime tulla. Euroopa Komisjon toetab nelja-aastast projekti kaheksa miljoni euroga. Eestist osaleb teadustöös Viljandis iseliikurite arendamisega tegelev Clevon.
Iseliikureid arendav Clevon püüab kõrgkoolide abiga raskesõidukeid liiklusohutumaks õpetada
Rasketehnikat kasutatakse sageli keerulises keskkonnas, näiteks kaevetöödel, metsas või põhjamaiste ilmastikuoludega linnaliikluses. Kõik keskkonnatingimused, näiteks jää, lumi, muda ja liikumatud suured kivid muudavad isejuhtiva tehnoloogia kasutamise keeruliseks ja ohtlikuks, sest autonoomne sõiduk ei pruugi osata arvestada ilma kiire ja ettearvamatu muutumisega.
Tartu ülikooli tehnoloogiainstituudi koostöörobootika kaasprofessori Arun Kumar Singhi juhitav teadlaste rühm hakkab otsima tehisarupõhiseid viise, et kindlustada sellistes oludes isejuhtivate raskesõidukite tööohutus ja -kindlus. Singhi sõnul on eesmärk täiustada autonoomset tööd maaparanduses, metsanduses ja logistikas nii, et väheneks sõidukite kütusekulu ja keskkonnamõju, näiteks pinnasekahjustused. Projekti tulemusi rakendavad ettevõtluspartnerid, kelleks on rasketehnika juhtimissüsteeme arendav Soome ettevõte Novatron, Rootsi masinaehituse ettevõte Komatsu ja Viljandis iseliikurite arendamisega tegelev Clevon.