Oleme juhtkirjas korduvalt väljendanud mõtet, et paljude probleemide juured tunduvad olevat kehvas kommunikatsioonis – selles, et kaasatakse vähe ja suheldakse vähe, otsuseid langetatakse asjaosalisi teavitamata või nende arvamust küsimata. Tagajärjeks ongi tihtipeale sassis suhted ja puhevil suled. Viljandi valla kruusakoorem, mis viidi killustikuga kaetud teele, on järjekordne näide, et meil on ühiskonnas suhtlemisega raskusi.
Tellijale
JUHTKIRI ⟩ Kui õige räägiks üksteisega?
Seda on võimalik väita, ükskõik kuidas asjale vaadata või kelle poolt olla. Tüma talu pererahvas, kes oma kulu ja kirjadega on teelõigu eest hoolitsenud, oleks pidanud ehk rohkem häirekella lööma, tolmutõrjet tellima või siis küsima valla nõu, et sobivamat ja seadustega paremini kooskõlas olevat teekatet leida. Ega tavaline inimene pruugi teada, mis on lubatud ja mis mitte, samuti kõigi võimalustega kursis olla. Arvatavasti oleks valla käest saanud nõu ning ehk oleks kohe leitud kompromiss, mis kõiki asjaosalisi rahuldab. Mööngem, tolmutõrje või teeremondi tellimine võib kurtidele kõrvadele langeda, aga harva ütleb mõni omavalitsus ära sellest, kui inimesed soovivad oma aega ja raha panustada ühise elu paremaks muutmisse.