Hiljuti sain osa Maili Liinevi koolitusest, millest jäi kajama mõte, et hukka mõista ja vastanduda on lihtne. See tuleb automaatselt ja on täiesti inimlik ego kaitsemehhanism. Teadlik püüd teistsugust mõista vajab aga pingutust, mõnikord ka enda haavatavuse ja vigade aktsepteerimist. Rahutule muutuste ajale kohases infotulvas seisame iga päev silmitsi ebamugavate küsimustega, mille sügavamaks mõistmiseks tegelikult ei piisa "mulle tundub" või "mulle meeldib" lähenemisest. Isegi kui me tervemõistuslikult teame, et mingi olukord vajab muutmist, siis pole me tavaliselt valmis pakutud lahendusi kuulama, kui arvame, et peame tegema midagi, mida ei taha teha, või kui teise sõnum ähvardab meie väärtusi, tekitab ohutunde ning ei toeta isiklikke eesmärke.
Eelmises Eesti inimarengu aruandes tõid sotsiaalteadlased välja, et kehv aruteluruum on infoühiskonna suurimaid probleeme, mistõttu on vaja suurendada inimeste dialoogi ja aruteluoskusi. Uues aruandes sõnastati, et kui inimeste kuuluvus- ja turvatunne väheneb või kaob, siis väheneb ka vaimne heaolu ning suureneb risk vaimse tervise probleemide tekkeks. Tunne, et minu arvamuste ja vajadustega ei arvestata, tekitab pettumust ja trotsi, soodustab alternatiivtõlgenduslike sotsiaalmeediagruppide teket, valeinfo tarbimist ja polariseerumist ning üldist usaldamatust riigi ja teiste inimeste suhtes.