Juhtkiri Ettevõtluse kasvulava

Copy
Sakala logo
Sakala logo Foto: Sakala

Iseenesest hea seegi, et Solarstone Viljandist päris ei kao, aga natuke kurvaks teeb küll, et peakontor kolib Tartusse. Viimasel ajal on märgata mustrit, et Viljandi senised priimusettevõtted ning kohaliku leidlikkuse ja ettevõtlikkuse lipulaevad kipuvad kahanema. Clevon leidis investori ja jätkab, millest on väga hea meel, ent koondas inimesi. Tactical Foodpack on sisuliselt Saksamaale kolinud.

Solarstone’i juures on koondamine koondamisteate saanutele kahtlemata raske hoop, aga kui vaadata laiemat pilti, siis peakontori kolimine tähendab, et Viljandis kidub töökohtade mitmekesisus ja väheneb kõrgetest palkadest tulenev maksutulu linnaeelarvesse. Ja see on midagi, mis kipub omanikuvahetustega üsna tihti kaasnema. Suurinvestorid ja korporatsioon ei loo innovatsiooni sageli ise, aga innovaatorid ei suuda jälle enamasti teha seda viiendat-kuuendat sammu, et ettevõtet järsult kasvatada.

Ei ole mitte midagi ette heita Solarstone’i asutajatele, kes nullist ehitasid üles suurepärase firma, mis teeb toodet, mille järele on suur nõudlus. Ettevõtte loojatel pole tihtipeale raha, julgust või tahtmist, et järgmist sammu astuda ning maailma vallutama asuda, mistap ongi ettevõtte müümine tihti mõistlik. Me ju tahame, et Solarstone’i katused muutuksid üha paremaks ning vallutaks maailma, jah? Saadav maksutulu turgutaks riigieelarvet ja sealtkaudu ka meid.

Tagasi üles