Juhtkiri Mida inimesed tahavad?

Copy
Sakala logo
Sakala logo Foto: Sakala

Viljandi turismitaristu on viimase kümnendi-kahega kõvasti arenenud, aga tundub, et ikka on veel puudu. Näiteks veekeskus, mis oleks midagi enamat kui lihtsalt kaks basseini, ja suur hotell, mis annaks konverentsiturismi võimaluse. Isegi kui otsustame veekeskuse eilsete unistuste lahtrisse kanda, on meil vaja midagi piisavalt suurt, millel oleks gravitatsioonijõud. Turist tahab ikkagi midagi teha, ta ei lähe võõrasse linna lihtsalt hotelli magama.

Sellest johtuvalt on Viljandi praegu eelkõige siseturistide päralt, mis arvestades kaheaastast majanduslangust teeb meid eriti haavatavaks. Seda näitab ka Ormissoni restorani kokkutõmbamine, mis loodetavasti jääb viimaseks, aga ei pruugi.

Samal ajal on paljud restoranid Tallinnas ja mujalgi pankroti äärel, sest hinnad on nii krõbedaks läinud, et restoranis saab söömas käia heal juhul kord kuus või paari kuu jooksul ning ka siis jääb raha maitse suhu. Kui majanduslikud olud on, nagu nad on, siis on esimene koht, kust kokku hoidma hakatakse, ikka lõbustused. See kehtib ka turismi ja siseturismi kohta. Eriti väikses Eestis, kus paljudes kohtades saab hommikul välja sõites ning õhtul koju naastes ära käia või piirduda ühe ööbimisega, kusjuures tuba valitakse hinna järgi.

Tagasi üles