Emakeelepäeval kuulutas Emakeele Selts koos Eesti keelenõukogu, Haridus- ja Teadusministeeriumi, Keeleameti, Eesti Interneti Sihtasutuse ja Patendiametiga välja ettevõttenime võistluse "Ehe Eesti – Eesti ettevõttele eesti nimi 2024" ning sel aastal saab esimest korda kandidaate esitada ka kaubamärgi kategoorias.
Eesti ettevõttele eesti nimi
Võistlusega soovitakse juhtida ettevõtjate ja avalikkuse tähelepanu avaliku ruumi võõrkeelestumisele ning väärtustada eestikeelseid äri- ja ettevõttenimesid. Ettevõtmine sai alguse 2016. aastal ja saab teoks üheksandat korda.
Nimevõistluse auhind antakse välja kaheksas kategoorias: tootmisettevõte, teenindusettevõte, vabaühendus, haridus- ja kultuuriasutus, aasta uustulnukas, õpilasfirma, rahvusdomeen ja kaubamärk.
Žürii liige, Patendiameti kaubamärgiosakonna peaekspert Mari-Epp Tirkkonen tutvustas sel aastal lisandunud uut, kaubamärgi kategooriat: "Hea kaubamärk annab ettevõtjale konkurentsieelise, sest aitab oma turunišis eristuda. Selline märk kätkeb endas sageli keele- või mõttemängulist vihjet selle alt pakutavatele kaupadele-teenustele. Nii jääb see tarbijale lihtsasti meelde ja aitab tal toote või teenuse kiiresti üles leida. Keele- ja mõttemängud õnnestuvad kõige paremini emakeeles, sestap töötavad koduturul hästi just eestipärased kaubamärgid."
Ühtlasi kutsus Tirkkonen üles Eesti ettevõtjate leidlikke kaubamärke märkama.
Kandidaate saab esitada otselingil https://bit.ly/EheEesti2024 ning nende esitamise tähtaeg on 15. september.
Võistluse võitjad valib žürii, kuhu kuuluvad Eesti Interneti Sihtasutuse, Eesti Keele Instituudi, Eesti keelenõukogu, Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni, Emakeele Seltsi, Haridus- ja Teadusministeeriumi, Keeleameti ning Patendiameti esindajad.
Konkursi tulemused tehakse teatavaks Emakeele Seltsi kodulehel ja auhinnad antakse võitjatele pidulikult kätte oktoobris.
Võistluse lisainfo, statuut ja varasemad võitjad on kirjas Emakeele Seltsi kodulehel https://www.emakeeleselts.ee/ehe-eesti/.