HELMEN KÜTT Kes igatseb tagasi alkoholireklaame?

Helmen Kütt
, riigikogu sotsiaalkomisjoni aseesimees, SDE aseesimees
Copy
Helmen Kütt, Viljandi linnavolikogu esimees ja riigikogu liige (Sotsiaaldemokraatlik Erakond)
Helmen Kütt, Viljandi linnavolikogu esimees ja riigikogu liige (Sotsiaaldemokraatlik Erakond) Foto: Elmo Riig

See polnudki nii ammu, kui hilistel õhtutundidel teleri ees istumine tähendas paratamatut osasaamist arvukatest alkoholireklaamidest. Joovastavate jookide atraktiivsed reklaamid trügisid eriti hoogsalt era­kanalite eetrisse suuremate pühade ajal, näiteks jõulude ja aastavahetuse paiku, aga ka Eesti Vabariigi aastapäeva ja jaanipäeva eel.

Alkoholi reklaamiti laialt ka mujal. Umbes kuus aastat tagasi olukord muutus. 2018. aasta 1. juulil astusid jõusse piirangud, mis tõmbasid alkoholi reklaamimist tugevalt koomale teles, raadios ja sotsiaalmeedias ning keelustasid välireklaamid üldse.

Seadusandja langetas toona selle otsuse rahva tervise huvides. Ennekõike tehti seda laste ja noorte kaitseks – on ju sirguv põlvkond eriti vastuvõtlik uutele ahvatlustele. Reklaamimeistrid juba oskavad noorte inimeste alateadvusesse pugeda ning neid säravate reklaamklippidega mõjutada. Noortele tekitab reklaam tunde, et elustiil, mille hulka kuulub alkohol, on lõbus ja meeldiv ning sellel pole tagajärgi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles