Maksuameti ukse taga ootavad enamasti välismaalased, aga ka selgust otsivad eestlased

Sigrid Koorep
, ajakirjanik
Copy
Olenemata sellest, et tulude deklareerimine on kolinud lõviosas internetti, on pärast 15. veebruari suurenenud Viljandi maksuameti büroo külastatavus 30–35 inimeseni päevas.
Olenemata sellest, et tulude deklareerimine on kolinud lõviosas internetti, on pärast 15. veebruari suurenenud Viljandi maksuameti büroo külastatavus 30–35 inimeseni päevas. Foto: Marko Saarm

Kuigi juba ligi 97 protsenti tuludeklaratsioonidest esitatakse e-teeninduse kaudu, on pärast 15. veebruari olnud tööpäeva alguse eel Viljandi maksuameti kontori ukse taga järjekord.

Kui esmaspäeva hommikul lootis ametniku abile kümmekond inimest, siis teisipäeval oli varajase ootekoha sisse võtnud üks, kes oli korra seal oma küsimusega juba käinud. Ta rääkis, et eelmisel aastal oli surnud tema abikaasa ning pärimistunnistusega peaks nüüd tuludeklaratsioonis tagastuse osas toimetada saama. Oma tuludeklaratsiooni oli ta veebi teel küll juba ära teinud, kuid küsimus oli, kas peaks esitama selle uuesti ja lahkunud abikaasaga kokku. Eelmine kord büroos käies oli rahvas selja taga ootel olnud ning nüüd otsustas ta uuesti proovida, et saada selgust, kuidas ja mida siis oleks õige teha. Sel korral tundus ka rohkem aega olevat, sest kedagi teist parajasti ootel ei olnud. Varem oli ta seal kohanud ukrainlasi, kes tulude deklareerimisel ametniku abi palusid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles