Politseijaoskonna juhi sõnul teeb kurvaks teadmine, et ühe ööpäeva jooksul kaotasid inimesed suuri summasid. "Ma palun kõigil olla pangatehinguid tehes äärmiselt tähelepanelik ning suhtuda väga kriitiliselt väidetavatelt politseinikelt või pangatöötajatelt saabuvatesse kõnedesse. Politseinikud ja pangatöötajaid ei räägi kunagi ainult vene keeles, kui klient just seda ise ei palu. Ka ei küsi ametnikud kunagi telefonitsi inimeste isiklikke andmeid ega palu kuhugi oma ID-kaardi või Smart ID koode sisestada," rääkis jaoskonna juht.
Tema sõnul ei tasuks ka pealetükkivate ja manipuleerivate kõnede puhul olla liialt viisakas. "Kui keegi helistab ja esitleb end politseinikuna või mis tahes muu ettevõtte töötajana ja see tundub teile kahtlane, siis lõpetage resoluutselt kõne ning ärge isegi hakake kuulama, mida võõras keeles kõnelev inimene teile vahendada tahab," soovitas Sass. "Kui lähete kelmi õnge ning kannate kuskile raha või annate võimaluse oma rahale ligi pääseda, peate suure tõenäosusega arvestama, et seda raha te enam kunagi tagasi ei saa. Igaühe enda vastutus on suhtuda oma rahaasjadesse väga resoluutselt ja kaitsvalt. Palun ärge tehke pühade ajal kelmidele selliseid jõulukingitusi!"
Hoia oma andmeid
Pettuste eest oled kaitstud, kui
sa ei jaga oma isiklikke andmeid, näiteks Smart-ID, ID-kaardi või Mobiil-ID PIN1 ja PIN2 koodi teisega ega sisesta neid koode oma seadmes teiste inimeste palvel;
oled tähelepanelik linkide suhtes, mida saad tundmatutelt saajatelt ja mis saadetakse e-kirjas, vestlusaknas või tekstsõnumiga;
sa ei nõustu telefoni teel ühegi rahalise tehingu või pangaülekandega;
oled väga ettevaatlik ja kahtlustav alati, kui keegi soovib sinuga telefoni teel sõlmida mõnd tehingut, lepingut või pangaülekannet.
Allikas: politsei