Igati arusaadav, et kui kulud üha kasvavad ning tulud mitte, on vaja veidi rehnutit pidada, mida võtta, mida jätta. Kümme eurot volikogu liikme kohta on küll väike raha, aga sõnumina tugev: me kõik säästame. Ja säästma me peame: kui tahta täie ranguse ja juriidilise täpsusega asjale läheneda, siis ükski omavalitsus Eestis pankrotti minna ei saa, aga saneerimine on võimalik küll. Seda ei taha ükski omavalitsus ega selle elanik. Kulude ja tulude tasakaalu ajamise vahendina ei ole ka laenamine hea mõte, kui just viimane häda käes pole. Oleme ennegi öelnud, et laenuraha eest igapäevast leiba lihtsalt ei osteta.
Tellijale
Juhtkiri ⟩ Säästurežiim, mis vajab raskeid otsuseid
Julgustav on teada, et vähemalt esialgu ei ole Viljandil plaanis midagi sulgema hakata, sest ega meil suurt midagi muud peale huvikoolide ju sulgeda oleks ning väga lühinägelik oleks linna laste kasvatamise seisukohast viletsamaks elukeskkonnaks muuta. Ning kindlasti tundub ka linna auditeerimine hea mõte, sest me tõepoolest ei pruugi ise oma igapäevaelu kõrvalt märgata asju, mis kõrvalseisjas ehk küsimusi tekitavad. Näiteks: kui Viljandis on väga hea ja ilus kunstikool, miks on huvikoolis eraldi kunstiring? Võimalik, et sellele on väga lihtne seletus, aga selles veendumiseks on kõigepealt vaja küsida.