Juhtkiri ⟩ Kas ettevõtja tunneb end hinnatuna või mitte?

Sakala
Copy
Sakala logo
Sakala logo Foto: Pärnu Postimees

Praeguse seisuga on Tactical Foodpack suuremalt jaolt ennast Saksamaale kolinud ning maailm saab juurde ühe Eesti juurtega rahvusvahelise firma. Meid siin Eestis ja eriti Viljandis see aga ei rõõmusta.

Eks ettevõtja frustreerunud juttu kolimisvajaduse tagamaadest tule võtta terakese või kahe soolaga: logistiliselt on Saksamaa paremas kohas kui Eesti, eriti tootevalikut arvestades. Ükski valitsus ei suudaks Eestit Euroopa suurte keskuste, sõjaväebaaside ja sadamate lähedale kolida. Eestil on asukoha tõttu kaubanduseelis peamiselt ainult Venemaale mõeldes, aga mõrtsukatega viisakad inimesed äri ei aja.

Jutud ettevõtluskeskkonna raskustest on eriti toiduvaldkonnas küll õigustatud, aga jääb küsimärgi alla, kui palju sellest on paratamatus ja kui palju mitte. Sellest on talunikud ja toidutöösturid ammu rääkinud, et meie kaup pole võimeline konkureerima paljude teiste Euroopa riikide toodanguga, mille hinda hoiavad all sealne soosiv suhtumine omamaisesse ning helded dotatsioonid. Ning palju on räägitud ka sellest, et kui omamaine toidukasvatamine muutub liiga kalliks, siis oleme ühest küljest omamaisest toidust ilma, teisest küljest seisame silmitsi ohuga, et kui meile enam ei impordita, siis jääme kehva olukorda. Kust läheb aga piir, kust Eesti maksumaksja on nõus põllumajandusele peale maksma?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles