Saada vihje

LAURI LAATS Kui bussipilet on kallis, siis sõida autoga! (1)

Copy
Koalitsiooni kokkuleppe kohaselt hakatakse maakonnaliinidel sõitmise eest piletiraha küsima.
Koalitsiooni kokkuleppe kohaselt hakatakse maakonnaliinidel sõitmise eest piletiraha küsima. Foto: Elmo Riig

REFORMIERAKOND on otsustanud tasuta ühistranspordi lõpetada ning sotsid ja Eesti 200 sellele vastu vaielda ei julge. Tasuta ühistranspordi kaotamisega antakse järjekordne löök toimetulekule maapiirkondades ning edastatakse ühiskonnale selge sõnum, et väiksema sissetulekuga inimeste mured valitsust ei huvita.

Selget vastust küsimusele, miks ikkagi tasuta ühistranspordi süsteem tuleb laiali lammutada, ei ole valitsuse liikmed suutnud avalikkusele anda. Üks räägib viletsast liinivõrgust, teine katkistest bussidest, kolmas sellest, kuidas keegi bussiga ei sõida. Pileti hinna kehtestamisega loodab riik teenida vaid kolm kuni viis miljonit eurot lisaraha. Arvestades, et aastas kulub ühistranspordile riigieelarvest kokku circa 130 miljonit eurot, on tegemist kahe-kolmeprotsendise osaga kogumahust.

Jätkame numbritega, sest tasuta ühistranspordi oponendid kipuvad jutlustama, kuidas nad küll paneks bussid käima, kui vaid sõitjaid oleks. Sõitjad on aga juba kohal ning nad tulid just nimelt koos tasuta sõidusüsteemi loomisega, seda saab igaüks statistikaameti andmebaasist kontrollida.

Tagasi üles