Juhtkiri Ehmatus eduloolt

Copy
Sakala logo
Sakala logo Foto: Sakala

Eile Cleveronist 38 inimesele läkitatud koondamisteade ei tähenda märgatavat kadu omavalitsuste maksurahakotist ega hüppelist maakonna tööpuuduse kasvu, kuigi koondatavate arv on maakonna kohta suhteliselt suur ja lõpparve saanud töökohad olid hea palgaga. Pigem võib selle põhjal, kui hinnatud tööandjaks on Cleveroni peetud, eeldada, et tööta jäid kõrge kvalifikatsiooniga spetsialistid, kellele uue koha leidmine pole kuigi keeruline. Iseasi, kas see uus on päris sama palgaga ja Viljandimaal.

Samas on eile pärastlõunal Sakala veergudele jõudnud ­uudis märgilise tähendusega. Cleveron pole olnud mitte ainult Viljandimaa, vaid kogu Eesti majanduse üks lipulaevu. Tema toode on innovaatiline ja tipptehnoloogiline ning seda soovisid kasutada maailma kaubandusgigantide absoluutsesse tippu kuuluvad Amazon ja Walmart. Viljandi kõrged külalised on alati ka Cleveronist läbi astunud ja kõikvõimalikke auhindu on firma lookas riiulitele aina juurde tulnud. Tõsi, kopsakast kasumist sai juba mitu aastat tagasi märkimisväärne kahjum, kuid kõrvaltvaatajale tundus edulugu jätkuvat, kuigi veidi vaiksema hooga. Seetõttu on teade viiendiku töötajate minema saatmisest ootamatu.

Ülemäärasesse pessimismi ei maksa Cleveroni tulevikule mõeldes siiski langeda. Maailmamajanduse seis on nigel ning selles olukorras tulebki teha valusaid valikuid, et raske aeg üle elada ja kindlamalt edasi minna. Erinevalt nii mõnestki teisest hiljuti koondamisest teada andnud iduettevõttest on Cleveronil reaalne ja hinnatud toode ning enne koroonapandeemia antud hoopi teenis firma märkimisväärset kasumit, millest elab seniajani.

Tagasi üles