Missioonitunne või säästunipp? Kliendid sirutavad toidupoes aina enam käe allahinnatud kauba järele (1)

Merlin Kuld
, ajakirjanik
Copy
Rimi kaupluses on allahinnatud toodetele eraldi lett. Selline oli allahinnatud toodete valik Viljandi Uku keskuse Rimis reede hommikupoolikul.
Rimi kaupluses on allahinnatud toodetele eraldi lett. Selline oli allahinnatud toodete valik Viljandi Uku keskuse Rimis reede hommikupoolikul. Foto: Elmo Riig

Reedel tähistati ülemaailmset toiduraiskamise vähendamise päeva. Jaekettide sõnul on kliendid aina enam hakanud poest ostma "parim enne" märgisega allahinnatud tooteid. Ehkki kauplused tahavad uskuda, et see on tänu teadlikkuse paranemisele, mängib selles kindlasti oma rolli toidukaupade kallinemine.

Maailmas läheb aastas raisku ligikaudu 1,3 miljardit tonni toitu. Eesti esimese "parim enne" toidu päästmise poe Sumena asutaja Oliver Sebastian Lambi sõnul raisatakse Eestis aastas hinnanguliselt 164 miljoni euro väärtuses toitu. Seda on 167 000 tonni ehk 127 kilo iga inimese kohta.

Ehkki levinud on arvamus, et suurimad raiskajad on kauplused, koolid ja restoranid, läheb tegelikult kõige rohkem toitu raisku kodumajapidamistes. Kõige väiksem on kadu aga tootmises ehk toidutööstuses.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles