Üha kõrgemale kerkiv kütuse hind pitsitab ka Viljandi politseid, aga korravalvurid püüavad selle mõju vähendamiseks oma sõite efektiivsemalt planeerida.
Viljandi politsei püüab kütuse hinna tõusu üle kavaldada
Mitu sõidukit Viljandimaal töötavate politseinike käes täpselt on ja kui palju need kuus kokku kütust vajavad, ei saa Viljandi politseijaoskonna juhi Alvar Pähkli sõnul üheselt öelda, sest osa neist ning kuluarvestusest on Tartu alluvuses.
Viljandi politseijaoskonnas töötavad korrakaitsepolitseinikud võivad tema andmeil kulutada ühe kuu jooksul laias laastus neli tonni kütust.
Lõuna prefektuuri kommunikatsioonibüroo arvutas eile välja, et hinna kerkimise tõttu saab Viljandi politsei praegu kuus 500 liitrit vähem kütust kui aasta tagasi.
«Muidugi annab see tunda, aga üldiselt pole hullu, saame töö tehtud,» lausus Pähkel. «Osa sõite on võimalik säästlikumalt organiseerida. Näiteks Tartusse nõupidamisele ei pea džiibiga sõitma, vaid saab võtta sõiduki, mis tarbib vähem kütust. Eelmisel aastal saime kuue vana sõiduki asemele säästliku diiselmootoriga uued Škodad.»
Ta märkis, et nõnda laveerides saab politsei pakkuda oma teenust normaalselt nii Viljandis kui maakonnas.
Küll tõdes politseijuht, et ühel hetkel pole kalli kütuse tõttu võimalik enam samas mahus sõite teha. «Ilmselt annab see esimesena tunda konstaablite töös,» lausus Pähkel.
«Teiste maakondadega võrreldes on Viljandimaal konstaableid rohkem.»
Politseijuht lisas, et operatiivsõidud on esmatähtsad ja nende arvelt järeleandmisi ei tule.
Oma panuse kütuse kokkuhoidu annavad politseinikud, kes teevad kevadest sügiseni töösõite rollerite ja jalgratastega. Viljandi politseijaoskonnal on kaks rollerit ja neli jalgratast. Pähkli sõnul kasutavad rollerit põhiliselt kaks politseinikku, aga jalgratastel pedaalib vajadust mööda rohkem korravalvureid, kui on rattaid.
Jalgratastega peaksid politseinikud tänavale tulema aprillis, rolleriga patrulliv konstaabel Vaido Vaher tähistas taliperioodi lõppu esimese sõiduga aga üleeile.
Vaido Vaheri kasutada on 2006. aastal ostetud Yamaha, mille kilometraaž peaks järgmise patrullipäevaga ületama 12 000 kilomeetri piiri. Esimest korda proovis Vaher politseitöös rollerit 2005. aastal, mil too kaherattaline sõiduriist oli renditud.
Rolleriga pääseb konstaabel kiiresti ning hõlpsalt parkidesse ja nurgatagustesse, kuhu kipuvad korrarikkujad soojal ajal kogunema. Kui ilm lubab, patrullib Vaher rolleriga nädalas paar korda. Paduvihmaga sõiduriista välja ei aeta.
Vaheri andmeil on linnatänavail sõites keskmine kütusekulu kolm-neli liitrit sajale kilomeetrile. Rolleripatrull vältab tavaliselt kaks tundi ja selle ajaga jääb seljataha 50—60 kilomeetrit.