Vastne võistlussari toob ringrajale uusi sõidumehi

, autospordihuviline
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Algavaks võistlushooajaks ellukutsutud ringrajasarjas «Kumho Challenge» oodatakse rajale paarkümmend autot.
Algavaks võistlushooajaks ellukutsutud ringrajasarjas «Kumho Challenge» oodatakse rajale paarkümmend autot. Foto: Aivar Kaljusaar

Viljandimaa autosportlased valmistuvad usinalt kuue nädala pärast algavaks ringrajasõidu hooajaks. See aasta toob rajale hulga uusi Mulgimaa sõitjaid ning annab viljandimaalastele senisest enam põhjust omadele pöialt hoida.

Suuresti Viljandimaa autosportlase Roland Feodorovi eestvõttel ellu kutsutud ringraja võistlussarja «Kumho Challenge» arvestuses antakse välja Baltimaade meistrikarikas ning selgitatakse ühtlasi Eesti, Läti ja Leedu meister. Et kolme riigi tiitlisarjad jäävad avatuks kõigile soovijatele, on täistabamuse korral võimalik võita ühel hooajal koguni neli trofeed.

Piiratud rehvivalik

Roland Feodorovi selgitust mööda peab sarjas «Kumho Challenge» osalevate autode mootori töömaht olema 1,6 liitrit ning kindlad reeglid kehtivad ka võistlustel kasutatavate rehvide ja nende arvu kohta.

«Võistlejatele on ette nähtud rehvid Kumho KU 15 ja nad tohivad ühel etapil kasutada kuut uut rehvi. Tootja võimaldab neid soetada eriti soodsalt,» ütles Feodorov.

Tema sõnul aitavad etteantud kriteeriumid hoida sõitjate kulutused kontrolli all. «Mootori väikesest kubatuurist hoolimata on autode kiirendus korralik: 180—220-hobujõuline masin peaks suutma nullist sajani kiirendada umbes viie sekundiga,» lisas autosportlane.

Sarjas «Kumho Challenge» oodatakse Baltikumist tänavu rajale paarikümmend autot. Uues võistlusklassis stardib Viljandimaaltki nii uustulnukaid kui kogenud ringrajasõitjaid. Oma osavõttu on kinnitanud näiteks vennad Tõnu ja Peeter Peek, Rainer Pihl, Madis Tafenau ja varasemast tuttav Toomas Sirg.

Vennad Peegid pole autospordis uued tegijad: mõlemal on seljataga kaheaastane võistlushooaeg superkrossis. Peeter Peek ütles, et ringrajasõidu kasuks otsustasid nad mitmel põhjusel.

«Superkrossist sai lihtsalt isu täis ning pealegi hakkasid selle sarja ringrajasõidud mulle meeldima,» rääkis Peeter Peek. Märkimisväärne osa oli tema jutu järgi valiku tegemisel ka uues sarjas seatud piirangutel ja rehvide hinnal.

Hooaeg algab mais

Võistlusautoks on Peeter Peek soetanud Honda Civicu, mis pole tema sõnutsi küll uus, kuid on varem vaid ringrajal kurve läbinud.

Ka ringrajasarjaga liituv Rainer Pihl on varasematel aastatel sõitnud superkrossi.

«Täitsin seal kõik seatud eesmärgid. Pealegi on mullas ja poris sõitmine auto surm,» põhjendas Pihl oma otsust. Temagi valis ringrajasõiduks Honda.

Varem eri kaaluga tiitleid ja autasusid teeninud viljandlane Raul Karu andis teada, et tema eeloleval aastal kõigil kalendris olevatel sõitudel kaasa ei tee, vaid valmistub rahulikult ületulevaks hooajaks. Ehkki rajal teda ei näe, on Karu mehaanikuna kohal kõigil etappidel, abistades Toomas Sirgi ja Tõnis Hommikut.

Ringrajasõitjate selle aasta esimene võistlus leiab aset mai esimesel nädalavahetusel Riias Bikernieki ringrajal.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles