Pettuse korraldanud spetsialist ravis Viljandi haiglas vaime

Marko Suurmägi
, peatoimetaja asetäitja
Copy
Iga inimene saab ise oma digiloost vaadata, kas ta on haiglas vastuvõtule registreeritud või mitte. Kui vastuvõtte ees pole, on andmelahter tühi.
Iga inimene saab ise oma digiloost vaadata, kas ta on haiglas vastuvõtule registreeritud või mitte. Kui vastuvõtte ees pole, on andmelahter tühi. Foto: Marko Saarm

Kahe patsiendi lähedased pöördusid kuu aega tagasi Viljandi haigla poole, sest olid digiregistratuurist avastanud, et nende lähedane peaks minema vastuvõtule, millest keegi midagi ei teadnud. Selgus, et üks haigla meedik oli oma vastuvõtule registreerinud sisuliselt suvalisi inimesi. Eelmise kuu lõpust ta enam haiglas ei tööta.

Tervisekassale peab haigla nüüd tagastama mõnisada eurot, sest raha on sõna otseses mõttes välja petetud. Pettuse korraldanud töötaja nime haigla ei avalda, öeldes vaid, et see oli õendustasandi spetsialist, kellel olid oma vastuvõtud ja kes oli haiglas ametis olnud kümmekond aastat.

Haigla avastas enda korraldatud uurimise tulemusena, et töötaja oli enda ambulatoorsele vastuvõtule teinud 13 fiktiivset registreeringut. Tema erialal vastuvõtule pääsemiseks pole vaja pere- või eriarsti saatekirja. Tööandjal tekkis arusaam, et spetsialist on tööga hõivatud, ning talle maksti töötasu vastuvõttude eest.

Märksõnad

Tagasi üles