Taisto alandab pealinna suunduvate sõitude hinda

Marko Suurmägi
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taisto liinibuss.
Taisto liinibuss. Foto: Peeter Kümmel / Sakala.

Bussifirma Taisto vähendab osal Viljandist Tallinna suunduvatel bussidel pileti hinda kuni 40 krooni, kuid juba mõnda aega tagasi sama teinud konkurendi hinnangul ei muuda hinnalangus eriti sõitjate hulka.


Kolmapäevast muutub Taisto Tallinna ja Viljandi vahel sõitvates liinibussides mõnel väljumisajal pileti hind mõnevõrra soodsamaks. Edaspidi saab 120-kroonise täispiletiga ja 100-kroonise sooduspiletiga Tallinnast Viljandisse kell 8.30 ja 13.45 ning Viljandist Tallinna kell 14.05. Teistes bussides jääb kehtima senine 140-kroonine hind.


«Edaspidi saab soodsama bussipileti nendel väljumisaegadel, mis kattuvad enam-vähem rongi väljumisega,» selgitas Taisto liinispetsialist Jan Landrat. «Kui seni me bussipiletite hinna kujundamisel rongi hindu ei arvestanud, siis nüüd otsustasime oma hinnastrateegiat muuta.»

Enne hinnamuutmise otsust tegi Taisto uuringu, mis kinnitas, et ligi 80 protsenti sõitjatest kasutab rongi just odava pileti pärast ning ligi pool vastanutest eelistaks liikumiseks bussi, kui piletite hind oleks võrdne.

Viljandis asuva bussifirma Mulgi Reisid juhi Madis Lepa sõnul näitab praktika, et hinnast sõitjate hulk ei sõltu. Mulgi Reisid vähendas kella kaheksa ajal pealinna mineval bussil täispileti hinna 100 krooni peale juba rohkem kui kuu aega tagasi.

«Sõitjate hulka pole see eriti suurendanud,» nentis Lepp. «Tundub, et inimene valib bussi väljumisaja, mitte hinna järgi.»

Landrat rääkis, et praegu kehtiv soodne hind ei võimalda firmal investeerida bussipargi ega töökeskkonna arengusse ning mõne aasta pärast ootab liine sulgemine. «Siis jõuame olukorda, kus riik peaks hakkama rongiliikluse kõrval doteerima samal marsruudil sõitvaid busse, sest ikka on kohti, kuhu rongiga ei saa. Sellisesse situatsiooni jõuame, kui toetuste abil hoitakse rongipiletite hindu kunstlikult turuhinnast allpool,» prognoosis Jan Landrat.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles