Viljandi passilauas tuli septembris järjekorras oodata kolmveerand tundi

Copy
Viljandi passilauas tuli kõige kauem järjekorras oodata septembris, keskmiselt 46 minutit.
Viljandi passilauas tuli kõige kauem järjekorras oodata septembris, keskmiselt 46 minutit. Foto: Elmo Riig

Politsei- ja piirivalveameti teatel osutus tema Viljandi teenindusbüroos tänavuse kümne kuu andmetel kõige pikemaks ooteaeg septembris, mil inimestel tuli seal järjekorras veeta kolmveerand tundi. Viljandi linnapea Madis Timpson tõi siseministeeriumile saadetud kirjas välja, et vaba aega teeninduses on võimalik broneerida vaid pikalt ette ning Viljandi teenindusbüroos kohapeal on elavas järjekorras ooteaeg pikk.

Kümne kuu arvestuses oli Viljandi teenindusbüroos keskmine ooteaeg kõige lühem augustis – 11 minutit. BNS vahendab, et septembris oli keskmine ooteaeg 46 minutit. Märtsis ja aprillis tuli keskmiselt järjekorras olla 40 minutit.

Annika Pärna politsei- ja piirivalveameti arendusosakonnast selgitas vastuses Viljandi linnapeale, et broneerimine dokumendi taotlemiseks ja kättesaamiseks on loodud lisavõimalusena inimestele, kes soovivad oma toiminguid aegsasti planeerida.

"Teadlikku planeerimist toetavad ka dokumendi aegumise kohta saadetavad automaatteavitused, milles on suunised uue dokumendi mugavaks taotlemiseks iseteeninduses. Esimene teavitus isikut tõendava dokumendi aegumise kohta saadetakse kaks kuud enne dokumendi aegumist. Selle aja jooksul reageerides on võimalik taotleda dokument kiirelt ja mugavalt iseteeninduses ning broneerida dokumendi kättesaamiseks aeg teenindusse," märkis Pärna.

Dokumentide kätteandmiseks peale elava järjekorra esialgu teist võimalust pole, kuid Pärna sõnul on väljastusvõrgustiku suurendamiseks plaanis asuda koostööle politseivälise teenusepakkujaga.

Ta tõi positiivse asjaoluna välja, et Viljandi maakonna inimeste soov kasutada iseteenindust on kasvanud. Kui eelmisel aastal kasutas iseteenindust 30 protsenti, siis tänavu kümne kuuga oli iseteeninduse kasutajaid 61 protsenti.

Tagasi üles