Tänavune Viljandimaa ettevõtlusvõistlus, mille võitjad hõigatakse välja 18. novembril, algab teisiti, sest rahvas saab oma sõna öelda üksnes parima toote ja teenuse kohta. Teiste kategooriate nominendid selgitatakse välja majandustulemuste põhjal.
Ütle oma lemmik! Ettevõtlusvõistlus küsib lemmiktoote ja -teenuse kohta
Oma lemmiktooteid ja -teenuseid saavad kõik esile tuua 26. septembrist sellesama artikli kommentaariumis ning Sakala Facebooki-postituse all. Väljapaistvamad jõuavad rahvahääletusele Sakala veebis järgmisel kuul. Selleks on Viljandimaa arenduskeskus, kes koos maakonnalehe Sakala ja Viljandimaa omavalitsuste liiduga võistlust korraldab, välja sõelunud need tooted ja teenused, mis jõuavad 18.–24. oktoobrini kestvale hääletusele.
Žürii tuleb kokku novembris, et teiste kategooriate nominentide seast parimad välja valida. Lisaks rahva suu läbi valitavale tootele või teenusele antakse auhind välja veel viies rühmas, mis on mullustes samuti teistsugused. Pärjatakse parim mikro- ja väikeettevõte, parim keskmise suurusega ja suurettevõte, aasta rakett või gasell ehk kõige kiirem kasvaja, aasta investeerija, kelle puhul pööratakse tähelepanu piirkonnale tähtsatele investeeringutele, ning kõige kaalukamas kategoorias Viljandimaa aasta ettevõte. Tänavu on võistlusel korralduspartner Coop Pank, kes annab välja oma eriauhinna kohaliku elu edendajale. Selles on olulised kolm tingimust: töö pakkumine kohalikele inimestele, kogukonna arengusse panustamine ja kohaliku ressursi väärindamine.
Valem loob päris pildi
Viljandimaa arenduskeskuse juhataja Elmo Puideti selgitusel muudeti statuuti, sest varem jõudsid konkursil võrdlusesse vaid need, kes end ise esitasid või keda keegi teine oli esitanud, aga sel moel ei tekkinud pilti, mis maakonnas tegelikult toimub. "Otsustasime, et proovime teha pauku teistmoodi. See on majandus ja majandus on väljendatav arvudes ja ka hindamises lähtume lõpuks arvudest, mille ise välja otsime."
Puideti sõnul pääsevad arvestusse ainult need, kellel on 2021. aasta majandusaruanne esitatud ning kes on olnud korrektsed oma paberimajanduses.
Konkurents on tihedam
Sakala peatoimetaja Hans Väre lausus, et sel aastal on ettevõtlusvõistluse konkurents kahtlemata tihedam kui kunagi varem, sest enam ei jääda lootma, et tagasihoidlikud eestlased end ise välja pakuks või mõni naaber või konkurent neid esitaks, vaid Exceli tabelis seati stardijoonele kõigi siinsete ettevõtete majandustulemused.
"See jätab küll kõrvale mõne tunnetusliku külje, näiteks maine või kaubamärgi tuntuse, kuid eks majanduses ole arvud ju lõppkokkuvõttes need, mis kõige rohkem loevad," rääkis peatoimetaja.
Ta lisas, et tänab Cleveroni asutajat ja Clevoni juhti Arno Kütti suure kaasamõtlemise eest valemi väljatöötamises. "Päris kõike ei saa aga valemite otsustada jätta. Arvud näitavad paljut, aga nende taga on alati inimesed. Seepärast ootame ka tänavu kõigi viljandimaaalaste pakkumisi ja hiljem hääli, et leida Viljandimaa parim toode või teenus," ütles Väre.