Kõiki eesti keelt kõnelevaid inimesi oodatakse kõnet annetama, et panustada eesti keele säilimisse ning kõnetehnoloogia lahenduste meie igapäevaellu jõudmisse.
Eestikeelse kõne annetamine aitab panustada tehnoloogiasse
Kampaania "Anneta kõnet" innustab kõnet annetama nii eesti keelt emakeelena kui võõrkeelena kõnelejaid, samuti on teretulnud Eesti murdeid rääkivate inimeste kõned.
Kõnet saab annetada arvuti, nutitelefoni ja tahvelarvuti vahendusel, kasutades selleks veebilehte annetakõnet.ee. Sealt tuleb valida teema ja hakatagi rääkima.
Mittetulundusliku kampaania "Anneta kõnet" kutsus ellu majandus- ja kommunikatsiooniministeerium koostöös riigi infosüsteemi ametiga ning seda rahastab Euroopa Liit. Ühine eesmärk on koguda spontaanset eestikeelset kõnet eesti kõnetehnoloogia lahenduste, näiteks kõnetuvastuse ja häälkäskluste edasiarendamiseks, teadustöö eesmärgil ja eesti keele säilimise tagamiseks.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi riigi andmete valdkonna juhi Ott Velsbergi sõnul võimaldavad kõnetehnoloogia lahendused parandada teenuste ligipääsetavust. Ta lisas, et projekti tulemist saab laiemat kasu kogu Eesti ühiskond, sest kõnetehnoloogia lahenduste arendamisega muutub riigi- ja erasektoriga suhtlemine ning teenuste kasutamine lihtsamaks ja kiiremaks.
Kogutud kõnematerjali saavad töös kasutada teadusasutused eesti keele uurimiseks ning era- ja avaliku sektori organisatsioonid olemasolevate teenuste parandamiseks või uute loomiseks. Annetatud kõnematerjal transkribeeritakse ehk viiakse tekstilisele kujule. Kogutud kõnematerjal ja sellele vastavad tekstilised materjalid saavad kõigile kättesaadavaks avaandmetena veebiaadressil avaandmed.eesti.ee.