Kadri Paas: Eesti lapsed väärivad väärtustatud ja väärikaid õpetajaid (1)

Kadri Paas
Kadri Paas Foto: Sander Ilvest

ÄSJA algas uus kooliaasta. Kahtlemata on hea, et COVID on taandunud ja saab jälle silmast silma tundi pidada. Paar vastikut viiruseaastat näitasid, kui oluline on inimeseloomale sotsiaalne lävimine, näost näkku rääkimine ja mängimine. Sest nagu üks raadioreklaam ütleb: mängides õpime ja areneme. Vähemasti COVID-it ei saa edaspidi ärevus- ja muudes vaimsetes häiretes süüdistada.

Tööaasta algas koolides samuti, kuid paljudes koolides ei tegele õpilastega oma eriala spetsialistid, sealhulgas õpetajad, logopeedid ja sotsiaalpedagoogid. Eesti venekeelsetes koolides ei oska nii mõnedki õpetajad nõutud määral eesti keelt, kuigi amet ja õppekava seda justkui nõuavad. Samal ajal pitsitab ka venekeelseid koole õpetajate ja tugipersonali puudus. Miks? Kuigi töökuulutusi jätkub, kandideerijaid ei tule või kui tuleb, siis üksikuid. Valikut pole.

Märksõnad

Tagasi üles