Viljandis valmistatavad kaugjuhitavad autod jõudsid Vilniusesse

Copy
Clevoni autonoomne kuller sõitis reedel läbi Vilniuse, et ministrilt linnapeale pakk viia.
Clevoni autonoomne kuller sõitis reedel läbi Vilniuse, et ministrilt linnapeale pakk viia. Foto: Martynas Ambrazas

Juulis teatas Viljandi pakirobotite tootjast Cleveron väljakasvanud ettevõte Clevon, et alustab lähikuudel toidukaupade kojuvedu IKI kauplustest Leedus ja seda hakkab käitama nõndanimetatud viimase miili tarne platvorm LastMile. Teenus käivitatakse Vilniuses septembris.

Leedu transpordi- ja kommunikatsiooniminister Marius Skuodis sõnas Clevoni pressiteate vahendusel, et autonoomsed sõidukid ei ole enam tulevik, vaid olevik ning need aitavad luua vähem saastatud ja vaiksemat linnakeskkonda. Lisaks märkis ta, et välismaiste ettevõtete tulek Leetu tõestab taas: riigil on, mida pakkuda rahvusvahelisele tehnoloogia valdkonnale.

Clevoni müügijuht Mihkel Ilp kiitis koostööd Leedu partneritega. "Ministeeriumi, linnavalitsuse ja ka maanteeametiga käis koostöö kibekiiresti. Oli näha, et kõik soovivad projekti kohe käima lükata ja esimesed isejuhtivad sõidukid Leedus linnatänavatele tuua."

Pakk, mis 2. septembril teele saadeti, jõudis edukalt ja ohutult Vilniuse linnapeale Remigijus Šimašiusile ning see sisaldas kutset Baltimaade kõige tähtsamale logistika- ja transpordikonverentsile "Transport Innovation Forum 2022", mis peetakse Vilniuses 20. ja 21. oktoobril. Konverentsil esitletakse ka autonoomset sõidukit CLEVON 1.

Vilniuse linnapea Remigijus Šimašius sai kullerautoga kutse logistika ja transpordi konverentsile Transport Innovation Forum 2022.
Vilniuse linnapea Remigijus Šimašius sai kullerautoga kutse logistika ja transpordi konverentsile Transport Innovation Forum 2022. Foto: Martynas Ambrazas

Viljandis on kaugjuhitavad pakikullerid mööda sõiduteid liikunud juba mõnda aega ja vedanud laiali kullerfirma DPD pakke. Tallinnas katsetab Viljandis toodetavat masinat kullerfirma DHL.

Tagasi üles