Ülimoodne motokeskus saab rajakatte

Egon Valdaru
, reporter
Copy
Libe rajalõik tuleb lätlaste salaretsepti kasutades kergbetoonist, mida silutakse betoonilihvijaga.
Libe rajalõik tuleb lätlaste salaretsepti kasutades kergbetoonist, mida silutakse betoonilihvijaga. Foto: EVE NAABER

Raassillas on mühinal valmimas rahvusvahelise autospordiliidu (FIA) nõuetele vastav motokeskus ning eelmisel nädalal alustati rajakatte paigaldust. Rallikrossiraja rahvusvaheliste nõuete kohaselt saab see kaetud 60 protsendi ulatuses asfaldiga, mille vahele jäävad 40 protsendi ulatuses libedamad kergbetoonist lõigud.

Lätlaste salaretsepti järgi on kergbetoonil lahtised liivaterad, mis tagavad reeglitekohase libeduse. Kui Sakala reedel objekti vaatamas käis, siis oli töid jälgimas Tarvastu motoklubi eestvedaja Peeter Peek, kes seisab keskuse rajamise taga.

Hea nipp

»Eile õhtul mõtlesime välja hea nipi ja tõime tänaseks kohale betoonilihvija, mille järel jääb pind siledaks ning sellist rada peaks ilmastik ja autorataste kaapimine tulevikus vähem lõhkuma,» sõnas Peeter Peek reedel silmad särades. Ta lisas, et betoon segatakse kokku Viljandi VMT-s ja tuuakse sealt kohale. «Ehitaja jaoks on selle rajaosa tegemine paras proovikivi. Asfaldilaoturiga pannakse betoon maha ning paigaldus on eemalt vaadates asfaldiga sarnane, aga protsess on neli korda aeglasem ja raskem. Nad katavad ala kinni, et niiskus minema ei auruks ja betoon lõhki ei kuivaks.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles