Mali kõrbebluus pani Kaevumäe hüpnootiliselt lainetama

Copy

Kaevumäe vanadelt müüridelt kajas reede õhtul vastu Mali muusiku Samba Touré hüpnootiline kõrbebluus. Väga huvitav oli vaadata, kuidas inimesed selle saatel täiesti ennastunustavalt tantsisid. Eriti püüdis rahva seast pilku küpses eas daam, kes laskis ennast muusikal kanda täpselt sinna, kuhu soovis ning õõtsus ja väänles selle lainetel suisa ekstaatiliselt. 

Oma albumitel on Samba Touré käsitlenud tõsiseid teemasid nagu Mali tüdrukute ja poiste hariduse tähtsus, põud ja keskkonnaprobleemid, saaste, immigratsioon, naabritevaheline hea käitumine, austus vanemate vastu, vastastikune abi ja solidaarsus, probleemid narkootikumide ja alkoholi kuritarvitamisega Mali noorte seas, korruptsioon. Ja ta on praegu Malit räsiva terrorismi ja banditismi tuline vastane. Malikeelsetest sõnadest polnud küll võimalik aru saada, aga selge on see, et muusika pole selles rahutus piirkonnas kaugeltki mitte ainult meelelahutus.

Samba Touré voogav ja pulbitsev elektrikitarr oli tema mõtete ja tunnete orgaaniline käepikendus. Lisaks olid laval Djimé Sissoko (ngoni, tamani) ja Souleymane Kane (calabash). Kane demonstreeris väga huvitavat löökpillitehnikat ning suutis oma ainsast trummist välja võluda terve komplekti jagu helisid. Sissoko põhiinstrument oli ngoni ehk Lääne-Aafrika kõrvitsast uuristatud keelpill, mis suutis oma iidsest päritolust hoolimata või siis vastupidi, just tänu sellele võimenduse abil kõlada rabavalt elektriliselt ja moodsalt.

Tagasi üles