Viljandimaa arenduskeskus, omavalitsuste liit, linnavalitsus, maavalitsus ning Suure-Jaani ja Karksi vald korraldavad uuringu, mille käigus küsitletakse turismivaldkonnas tegutsevaid ettevõtjaid.
Päevaintervjuu: Turismiettevõtjaid hakatakse uurima
Viljandimaa omavalitsuste liidu tegevdirektor Jaan Looga, mida uuring peab välja selgitama?
Peamine põhjus uuringu korraldamiseks on vajadus parandada turismivaldkonnas ettevõtjate ja omavalitsuse koostööd.
Eestis tehakse selliseid uuringuid ja oli ka küsimuse all, kas Viljandimaal on vaja eraldi seda teha, aga kogu Eesti oma pole võimalik kitsendada ühele maakonnale. Kui Eesti uuringus küsitletakse sadat ettevõtet kogu riigis, siis meie kavatseme küsitleda sadat ettevõtet maakonnas. See annaks selge pildi, kuidas kaasata ettevõtteid turismi arendamisse.
Praegu on erasektori panus turismiinfo keskustesse väike, samuti on koostöö sihtasutusega Lõuna-Eesti Turism nõrk. Sügisel algab ka maakonna turismiarengu strateegia koostamine ja hea, kui me saame siis juba valminud uuringut kasutada.
Viieteistkümne küsimusega ankeet uurib ettevõtete üldist strateegiat, koostöö- ja koolitusvajadust, arengut pidurdavaid tegureid ning seda, kuidas võiksid maavalitsus, omavalitsus ja turismiinfo keskus ettevõtjaga koostööd teha.
Linnalähedaste majutus- ja toitlustusettevõtete käest olen pidanud mõistlikuks küsida küsimuse, mis puudutab konjunktuuriinstituudi uuringut Viljandi pärimusmuusika festivali mõju kohta regiooni majandusele.
Küsimus on, kas ettevõte kasutab mingil moel ära Viljandi pärimusmuusika festivali. Seda võib laiendada ka muudele suurematele üritustele, näiteks Suure-Jaani muusikafestivalile.
Kuidas uuringut tehakse?
Küsimustiku koostajad ja korraldajad on oma töötajate hulgast valinud kümme inimest, kes hakkavad sel nädalal ettevõtjaid küsitlema. Suur eesmärk on saada vastuseid sajalt ettevõtjalt, kuid rahule võib jääda tulemusega ka siis, kui jõuame küsitleda seitsetkümmet.
Otsustasime uuringu omade jõududega ellu viia puhtalt majanduslikel kaalutlustel, sest sellise mahuga küsitluse tellimine uuringufirmalt maksnuks poole omavalitsusliidu aastaeelarvest.
Millal saate uuringu tulemused teatavaks teha?
Andmete kogumise lõpetame kahe kuu pärast, siis järgneb analüüs ning esimesed ettekanded uuringu kohta tulevad septembris.
Mida uuringust selguva teadmisega peale hakatakse?
Me ei tea kunagi ette, millised tulemused uuring annab. Kindlasti saame aga teada, kuidas kas või turismiinfopunktide tööd tõhusamaks muuta. Võib-olla selgub hoopis, et ettevõtjad ei näe üldse mingit võimalust, kuidas avalik sektor nende tegevust võiks toetada.