A. Le Coq ostis osa Karksi õlletehasest

Hans Väre
, peatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karksi õlle- ja veinitehas
Karksi õlle- ja veinitehas Foto: PEETER KÜMMEL/SAKALA

Eile allkirjastasid A. Le Coq ning aktsiaselts Karme lepingu, mille kohaselt kuulub 49 protsenti Karksi tehase aktsiatest nüüdsest A. Le Coqile. A. Le Coq saab Karksi õlletehase vähemusosanikuks ning tehase juhtimises muudatusi ei toimu.

Eile allkirjastasid A. Le Coq ning aktsiaselts Karme lepingu, mille kohaselt kuulub 49 protsenti Karksi tehase aktsiatest nüüdsest A. Le Coqile. A. Le Coq saab Karksi õlletehase vähemusosanikuks ning tehase juhtimises muudatusi ei toimu.
A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul on üheks peamiseks osaluse ostu põhjuseks vajadus leida sobilikud võimalused ja vahendid õunaveini tootmiseks, mida kasutatakse siidrite ja long drink’ide valmistamisel.
«Veinibaasil valmistatud jookide mahud – nii siidrite kui long drink’ide osas – on viimastel aastatel tänu ekspordile tuntavalt kasvanud ning see on tekitanud vajaduse oluliselt suuremas mahus õunaveini järele,» ütles Noop. «Näeme veinitootmisel perspektiivi ning osaluse ostmisega saame ära kasutada Karksi tehase seadmeid ja ruume, kus veini ise tootma hakata.»
Sõlmitava lepinguga ei kaasne olulisi muutusi õlletootmises ning tehases jätkatakse endiselt Karksi õllede pruulimisega. Noobi sõnul on vajalik hoida ja säilitada Eesti erinevate piirkondade väikseid õlletootjaid ning nende toodangut, mis moodustab tähtsa osa Eesti õllekultuuris.
«Toetame Karksi õlletehast oma kogemuste ja teadmistega tootmise, turunduse ja müügi osas, aitame sellel püsima jääda, et tagada jätkusuutlik areng ning toimimine,» ütles Noop. Ta lisas, et ettevõttel on usku Karksi õlle brändi ning üheskoos soovitakse sellest välja arendada tugev ja konkurentsivõimeline nišiõlu.
Karksi õlletehase ühe omaniku Sven Karjahärma sõnul on A. Le Coq tugev õlletehas, kes kindlasti oma kogemusega toetab Karksi tehase ellujäämist. «Meie tehas on Viljandi maakonnale oluliseks sümboliks ja tööandjaks. Nüüd kui Eesti tugevaimaid õlletootjaid on oma õla alla pannud, on palju kindlam tehase ja õlletootmisega edasi minna. Samuti on oluline A. Le Coqi poolne know-how tootmisprotsesside arendamisel.»
Tulenevalt pooltevahelisele konfidentsiaalsuskokkuleppele ei avalikustata lepingu ostu-müügi hinda. Karksi õlletehast jääb juhtima Ivo Kikas, kes on ettevõtte eesotsas olnud juba üheksa aastat. A. Le Coq on ettevõtte vähemusosanik ning Tarmo Noop hakkab kuuluma ettevõtte nõukogusse.
Esimesed konkreetsed märkmed õllepruulimise kohta Karksi mõisas, kuhu on rajatud ka tänane tehas, pärinevad aastast 1795. Kaasaegse õlletööstuse rajamisega alustati Karksis 1975 ning esimene õlu villiti pudelisse 1977. aasta detsembris. Karksi õlletehase olulisemateks brändideks on Karksi õlu, Karksi vein, Mulgi siider, hõõgvein Karoliina, Cin long drink ja Yep siider.
A. Le Coq on Eesti suurim joogitootja, kelle toodete sortimendis on 10 tootegruppi, neist suurimad on õlu, vesi, mahl ja karastusjook. A. Le Coqi olulisemateks brändideks on A. Le Coq, Fizz, Aura ja Limonaad. Ettevõte on maailmas enimmüüdud Hollandi õllebrändi Heineken ametlik esindaja Eestis.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles