Viljandimaa turismiarendajate välja kuulutatud meenevõistlus tõi korraldajate meeldivaks üllatuseks kokku tublisti üle poolesaja töö.
Võistlusele saadeti nii ehteid kui kärbselõks
Saabunud 65 võistlustöö hulgas olid klaasist kärbsepüüdja, Mulgi mehe pead kujutavad keraamilised kruusid, suur vaagen «Meenutustekillud», August Maramaa koer, maasikamotiividega Köögi-Kata komplekt, rohkesti ehteid, palju mulgiteemalise tikandiga kotikesi ja ümbriseid, mitmes variandis puidust parkimiskelli ning omalaadse disainiga pudelihoidja.
Osalejatele olid jäetud vabad käed, et arendada mõnd vana teemat või algatada täiesti uus. Töödel domineerisid maasikamotiivid ning palju oli keraamilisi esemeid.
Hea valik
Võistlust «Viljandimaa suveniir 2012» korraldava turismiinfokeskuse infokonsultandi Angela Aru sõnul pole sellist ettevõtmist varem maakonnas olnud ning seepärast oli nii elav osavõtt tõeline üllatus.
«Üks tingimusi oli see, et esitataks valmis toode,» rääkis Aru. «Seetõttu jäid kõrvale mõned iseenesest huvitavad ideed, mis olid ainult paberil. Ideid on meil endal ka olnud, kuid rahaliselt pole alati võimalik neid teostada.»
Töödele oli lisatud ka valmistoote maksumus ning konkursi korraldajate kinnitusel oli enamik nendest väga professionaalselt teostatud.
«Igal juhul on, mille hulgast valida,» oli Aru rahul. «Suveniire läheb vaja igas hinnaklassis. Elu on näidanud, et vahel on vaja nii kallimaid esinduskingitusi kui odavamaid meeneid turistidele.»
Rõõmsad punapõselised maasikad olid osalejate lemmikud. Need vaatasid vastu kõrvarõngastelt ja teistelt ehetelt, külmkapimagnetitelt, kottidelt, põlledelt ning küünaldelt.
Hääletamine algab
10. märtsiks pannakse nii Viljandimaa arenduskeskuse kui linna- ja maavalitsuse kodulehel ning Facebookis välja laekunud tööde galerii.
«Algul tahtsime panna tööd välja ka turismiinfokeskuses, kuid et neid laekus nii palju, on meil praegu väike mure nende mahutamisega,» tõdes Aru. «Võimalik, et mõtleme siiski midagi välja.»
Hindamise esimeses etapis saab võistlustööde poolt hääletada suveniiride galeriis. Teises etapis valib hindamiskomisjon kümne esimeses etapis enim külastajate hääli saanud töö hulgast kolm, mis saavad esimese, teise ja kolmanda koha.
Esikohta ootab 360 euro suurune preemia. Teise koha auhind on 180 ja kolmanda oma 60 eurot.
Tulemused tehakse teatavaks suvise turismihooaja algul maikuus ning siis selguvad ka võidutööde autorid.
Võistlust korraldab Viljandi turismiinfokeskus koos maavalitsuse, linnavalitsuse, Viljandimaa omavalitsuste liidu ja arenduskeskusega.