CLEVERON MOBILITY Esimesed robotkullerid jõuavad lähikuudel Viljandi tänavatele ja otsivad investoreid

Copy
Lähikuudel jõuavad kaugjuhitavad robotkullerid Viljandi tänavatele ning võib asuda pakke saatma.
Lähikuudel jõuavad kaugjuhitavad robotkullerid Viljandi tänavatele ning võib asuda pakke saatma. Foto: TaaVID Meedia

Neli aastat pakirobotite ja -kappide loomise kõrval isejuhtivaid sõidukeid arendanud Viljandi firma Cleveron Mobility plaanib lähematel kuudel asuda Viljandis pakkuma robotkulleritega pakiveoteenust. Esialgu küll kaugjuhtimise abil ning üksnes Viljandis. Edasiseks arendustööks kavatsetakse aga kaasata avalikku raha ehk teisisõnu asutakse otsima investoreid.

Töö paremaks korraldamiseks ning kasumisse jõudmiseks võeti Cleveronis vastu otsus liigutada autoarendus Cleveron Mobility nimelise aktsiaseltsi alla. Omanikering selle käiguga esialgu ei muutunud, küll on aga Cleveron Mobilityl plaanis asuda lisakapitali otsima, et järgmise paari aastaga arendada isejuhtivate autode tehnoloogia niikaugele, et neid oleks võimalik müüma hakata.

Millal täpselt ja mil viisil seda lisakapitali ja investoreid kaasama hakatakse, on Cleveron Mobility juhi Arno Küti sõnutsi esialgu lahtine, kuid oma panust on oodatud andma väikeinvestorid.

Cleveron Mobility kinnitusel suudavad nende robotid praegu suletud ja piiratud alal küll täiesti iseseisvalt sõita, kuid isesõitvate masinate liiklusesse jõudmiseks vajab tehnoloogia veel arendamist: robotitele on avalikel teedel teiste seas liiklemiseks vaja liikluseeskirja õpetada. Selleks arendustööks ongi investoreid vaja.

Robotkullerite arendamise ja katsetamisega on praeguseks Cleveron Mobilitys aga niikaugele jõutud, et kaugjuhtimise abil oleks võimalik robotkullerid juba tänavatele lasta. Eesti seadustik ei ole praegu selliseks sammuks veel valmis, töö selle nimel aga käib ning eesmärk on, et nii kaugjuhitavate kui ka isesõitvate autode ja robotkullerite jaoks loodaks oma kategooriad ning nende sõitmine reguleeritaks liiklusseaduses.

Tagasi üles