Täispikkuses artikkel ilmus
21. veebruari «Sakalas»
Kui mullu jagus Viljandimaa teede heaks riigi rahakotist 9,6 miljonit eurot, millele lisandus euroliidu abina 1,2 miljonit Lilli tee tarvis, siis tänavu on võimalik kulutada 10 miljonit.
Teetöödeks pole raha priisata
Maanteeameti Lääne regiooni ehitusosakonna peaspetsialist Allan Allik nentis, et kõige suurem summa sellest kulub Tartu maantee remondi lõpetamisele.
Mullu kevadel remonti läinud Viljandi ja Tänassilma vahelise 12,3-kilomeetrise lõigu valmimistärmin on 15. september. Töövõtja, aktsiaselts TREF soovib objekti üle anda kesksuvel, kui ilm soosib kevadel õigel ajal ehitustööde jätkamist.
Teise suurema tööna nimetas Allik Suure-Jaani Jaama tänava 820-meetrise lõigu kapitaalremonti. Ehitaja leidmiseks on hange veel välja kuulutamata ja seega ei soovi maanteeamet ka plaanitavat summat avaldada.
«Rohkem suuri objekte me tänavu ette võtta ei saa, sest kinni tuleb maksta möödunud aastal tehtud kulutusi, mille tasumine jäi tänavusse. Aga loomulikult jagub väiksemaid töid terveks hooajaks,» rääkis ta.
Maakonnas pinnatakse 48,4 kilomeetri jagu asfalt- või kergkattega teelõike.
Kruusateedest saavad tolmuvaba kergkatte kolm suuremat lõiku kokku 6,7 kilomeetril. Need on Päidre, Loodi—Nõmme ja Ahimäe—Tuhalaane tee.
Remonditakse ka Jänese—Pirmastu 5,9-kilomeetrist ja Abjamõisa tee 3-kilomeetrist juppi, kuid kergkatet sinna ei tule.
Allik märkis, et ohtlikest kohtadest on kavas liiklust ohutumaks muuta Tallinna maanteel Auksi ristmikul. Tallinna poolt tulijad saavad seal juurde vasakpöörderaja.
Lisaks eeltoodule parandatakse kruusa- ja asfaltteid nii, nagu hooldelepingud ette näevad.