Valmar Haava: raske töö ja sõimuni viib nõrk juhtimine

Copy
Valmar Haava, EKRE
Valmar Haava, EKRE Foto: Riina Ani

LUGESIN laupäevasest Sakalast ajakirjanik Triin Loide arvamusavaldust "Töö raske ja sõim regulaarne". Otsustasin ka oma mõtted kirja panna ja kohe toonitada, et klienditeenindaja on täpselt samasugune inimene nagu me kõik, olgu ta kassapidaja, teehooldusmasina operaator või mõne muu ameti esindaja. Siiski tahan pikemalt peatuda teehooldustööl.

TRIIN LOIDE on mõtteavalduse lõpetanud Eesti Keskkonnateenuste kohaliku juhi nendinguga, et suure pinge all on mitu töötajat murdunud ja lahkunud. Ma ei taha uskuda, et inimesed kohe päris lahkuvad sellepärast, et keegi nendega vahel tee peal pahandab. Asi hakkab pihta ikka juhist ja sellest, kui ta ei suuda meeskonda tööl hoida, suhelda, juhendada ja motiveerida, olla töötajatele toeks ka siis, kui mõni klient tõesti on nendega halvasti käitunud.

Kui seda ei tehta, ei tulda järelikult juhirolliga toime. Õige juht peab näitama eeskuju ning seda töölised ka ootavad ja hindavad, tänu sellele teenitakse välja austus. Samas võib juht istuda päevad läbi kontoris, vastata telefonile ning sealjuures suhelda alluvatega üleolevalt. Niisugusel "juhil" ei ole aga õrna aimugi, mis toimub väljaspool kontorit, sest ta ei suhtle töölistega efektiivselt. Ta ei käi kontorist väljas ega tutvu isiklikult olukordadega, mis on põhjustanud klientide kaebusi ja pahameelt. Selle asemel suunab ta klientidelt tulevad kaebused ja pahameele võimendatult töölistele, ise olukorda süvenemata.

Tagasi üles