Külmalaine järel on Viljandi linnaliinidel sõitvate bussijuhtide read nii hõredaks jäänud, et firmal tuleb hakata mõtlema asendajate palkamise peale.
Viis bussijuhti jäid pärast suurt pakast haiguslehele
Põhja-Viljandimaal ja linnalähiliinidel bussiliiklust korraldava aktsiaseltsi MTG Viljandi osakonna juhataja Tõnu Naar ütles üleeile, et parajasti puudub haiguse tõttu töölt viis linnaliinide bussijuhti.
Naari kinnitust mööda on isegi talve kohta harukordne, et haiguslehel on korraga nii suur hulk töötajaid. Seni on puuduvatele töötajatele leitud asendajad, kuid Viljandi osakonna juhi sõnul on olukord kriitiliseks muutunud ja asendajaid plaanitakse juurde palgata.
Lepingut ei täideta
Linnaliinidel roolib Naari selgitust mööda umbkaudu 15 juhti. «Lisaks neile on veel mõned nii-öelda universaalsed bussijuhid, kes sõidavad nii linna- kui maaliine,» lisas ta.
Maavalitsuse ja bussifirma vahel sõlmitud leping näeb ette, et ühissõidukis peab olema vähemalt kümme soojakraadi. Tõnu Naar ei teinud aga saladust, et kolmekümne miinuskraadiga ei õnnestu seda sugugi kõikides bussides saavutada ning roolikeerajad käivad siis ka liiga tugeva külma üle kurtmas.
Mütsi kandmise keeldu või muid riietumispiiranguid Naari kinnitusel suurte külmade ajal ei ole, kuid kindaid ei saa roolikeerajad sellegipoolest kanda: nii on lihtsalt väga ebamugav, kui mitte võimatu piletiaparaati kasutada ja sente lugeda.
Milline temperatuur suurte külmade ajal tegelikult bussides valitseb, ei osanud Naar öelda. Pealegi oleneb see suuresti sõidukist.
Eriti külm on uus buss
Viljandi maavalitsuse ühistranspordi järelevalve spetsialist Maie Mumm ütles, et tema ja ta kolleegid bussides temperatuuri mõõtmas ei käi.
«Mõnes bussis pole mõõta vajagi,» nentis Mumm, viidates sellele, et ka termomeetrita on selge: sõidukis on pakasega palju külmem, kui leping lubab. Värsket infot selle kohta, kui soe või külm mingis bussis sõita oli, saab maavalitsus Mummi sõnul piletikontrolöridelt.
Eriti külm on Mummi ütlemist mööda ühes hiljuti kasutusele võetud bussis, mis vahetas välja seaduse silmis liiga vanaks ehk 16-aastaseks saanud eelkäija. «Ei möödu vist päevagi, mil me ei uuri, millal see buss soojustatud saab,» rääkis järelevalve spetsialist.
Tõnu Naar kinnitas, et kõnealuse bussiga tegeldakse, kuid täpset soojustustööde lõpetamise kuupäeva ta öelda ei soovinud.