ÖELDAKSE ju ikka, et ega üht head kriisi tohi raisku lasta. Kriis toob välja nõrgad küljed ja probleemid, mida muidu ehk tähele ei panda. Mida oleme võinud tähele panna energiakriisis?
Kaupo Kase: Riigi digilahendused omavalitsustega ei arvesta (1)
Toompeal jauratakse peenhäälestuse teemal, samal ajal kui inimesed kurdavad energiakulude hüvitamiseks loodud süsteemi keerukuse üle. See on tõepoolest üsna keeruline ja bürokraatlik. Toetust saab taotleda nii paberil kui ka elektrooniliselt. Paberil taotluse esitajaid aitavad omavalitsuste töötajad või ajutised töötajad, ent edasi-tagasi jooksmist võib sellegipoolest ette tulla. Õiged dokumendid ja arved peavad kaasas olema, ametnik aitab need andmed aeglaselt kirja panna.
Elektrooniline taotlemine pole kuigivõrd lihtsam, sest taotluse esitajal tuleb sisestada kõik oma andmed, mida riik, kes neid soovib, paljuski tegelikult juba teab või siis saaks toetuse taotleja ühekordse nõusoleku andmise korral teada. Taotluse külge tuleb kleepida ka kõik vajalikud failid, näiteks elektriarved, ning seejärel hakkab taotluste läbivaataja andmeid ükshaaval üle kontrollima.